Bruk av generativ AI i reklame «Oppsummert kan man vel da si at EU gir blaffen i hvordan generativ AI brukes i markedsføringsaktiviteter. Og det er en god vurdering», skriver Carsten Gunnarstorp, advokat i ANFO.
Slik bruker byråene kunstig intelligens i reklame KI-genererte bilder, videoer og lydopptak i reklame er ofte gjenstand for diskusjon. Hvordan bruker byråene de nye verktøyene som dukker opp.
TikTok lanserer verktøy for å avsløre KI-innhold – blir først i bransjen TikToks innsats for å motvirke og identifisere KI-generert innhold i appen fortsetter.
Lover og regler for AI i reklame: Dette sier byråene Akkurat nå er det ingen klare regler for bruk av generativ kunstig intelligens i reklame. Bør det innføres noen retningslinjer?
Avinor brukte umerket KI-bilde: – Kunne holdt seg for god for det Avinor ville gi beskjed om at man ikke må pakke ned powerbanken sin i kofferten når man reiser. Det gjorde de ved hjelp av kunstig intelligens.
Metas norske KI-satsing: Dette kan det bety Meta har startet en ny satsing på kunstig intelligens i Norge. Hva innebærer det i praksis?
Metas norske AI-kontor har åpnet Meta la ned sitt norske salgskontor i 2022, men har nå åpnet et nytt AI-senter i Oslo.
Startup-bedriften skal hente seks millioner fra investorer: – Det er seigt AI-verktøyet Wepost er utviklet av studenter ved NTNU. Nå tar de sats, og jobber for å samle inn penger fra eksterne aktører.
Farmasiet reduserer salgskostnader med AI-drevet markedsføring I et skritt for å bli et enda mer digitalt data-dreven apotek, moderniserer Farmasiet sine annonser.
Nucleus med ny AI-kampanje: – Ga kunden flere muligheter til å trekke seg I kampanjen «Opplevelsen av en støttespiller» benyttes AI-genererte bilder for å vise «kinkige situasjoner» som styremedlemmer i borettslag og sameier kan komme opp i.
Sverger til gammelt triks - mener mange ikke forstår nytten Mener svært få nordmenn faktisk forstår verdien av e-post som markedsføringskanal.
Startupen lanserer AI-verktøy for kommunikasjonsbransjen Gründerne med fartstid fra blant annet Retriever og Kantar lanserer ListenAlert – et nytt AI-verktøy for mediemonitorering.
Ups, vi laget «AI-art by accident» «Som en sidekommentar vil jeg poengtere at både kreatørene og designerne hos oss er både levende og sjelfulle», skriver Susanne Svendsen, etter at kampanjen deres ble kalt sjelløs.
Byråenes bruk av KI: Så langt har de kommet nå Hele 88 prosent sier at de bruker en form for generativ KI.
Nå kan Googles AI lage annonsekampanjene dine Googles AI-modell Gemini kan hjelpe bedrifter med å lage bedre annonser.