Hvordan dealer vi med Homo Impatiens? «Gen Z trenger mer sekundering enn tidligere generasjoner. Det er på tide å snakke om employer boosting», skriver Ingunn Solli.
Ta eierskap til krisen, før krisen tar deg «Angrende syndere, som erkjenner sine feilsteg, som har lært av dem og endret seg, er mennesker vi gjerne tilgir», skriver Jan Tore Savic Knutsen om Simen Velle.
En avgjørende plattform for merkevarebygging blant unge «Forståelse og dyktig bruk av TikTok er ikke bare nyttig – det er avgjørende. », skriver Elke Vindenes og Andrea D. Hugvik.
Når innsamling på Facebook nå stenger, er det på tide å ta innhold på nett på alvor! «At Facebook nå stopper innsamlinger tvinger fram et viktig og nødvendig fokus på hvilket innhold organisasjoner lager. », skriver Julia Edin.
Følger du denne perfekte oppskriften, får du tusenvis av visninger på LinkedIn! «Kan det være for godt til å være sant?», skriver Halvor Pritzlaff Njerve.
Når markedsføring overskygger virkeligheten «Minoriteter har en tendens til å få skinne – på dager som passer organisasjonen best», skriver Ashkan Parvizian
Derfor kjøper alle designtjenester «Det blir stadig mer krevende å bli hørt, forstått og husket i en stor verden hvor stadig mer foregår på små skjermer», skriver Christoffer Nøkleby.
Tusen takk Harald Eia! «Harald Eia lurte Dagbladet trill rundt med en tekst skapt av kunstig intelligens. Det er bare å si tusen takk!», skriver Anne-Lise Mørch von der Fehr.
Reagerer på GK-stunt: – Jeg blir oppgitt på vegne av bransjen «Med noen få unntak, er dette virkelig ikke en metode som kjennetegner bransjen», skriver Marius Parmann om GKs kampanje for å få folk til å flytte til Nord-Troms og Finnmark.
Hvem er fremtidens markedsførere? «Vi har analysert over 20 000 stillingsannonser. Resultatet sier mye om hva slags kompetanse som blir viktig for markedsavdelinger fremover», skriver Aleksandra Jbara og Evgeniya Chabanova.
Slik bruker du TikTok i rekruttering «Vi ser at bedrifter ofte leter etter folk på feil sted», skriver Camilla Egner.
Jungelens markedsføringslov – der de (tilsynelatende) grønneste overlever «Vi ser det ofte mer i ord enn i handling hos ulike markedsavdelinger og reklamebyråer der ute», skriver Jørgen Bakke Fredriksen.
En meningsløs trend «Hvis du vil utnytte den ekstra rekkevidden og engasjementet bildeposter gir, bør du kombinere bildeposter og linkposter», skriver Ståle Lindblad.
Livet går videre, selv uten jobb «Å være arbeidsledig kan være en mulighet til å investere tid i personlig utvikling og lære nye ferdigheter», skriver Anders Aasgaard Evensen.
Å ta ein sjanse på vegner av ein heil bransje «Pepsi kom, blei sett og tok ned. Ved å utfordra det norske lovverket slik, risikerer dei at politikarane strammar til», skriv Yngve Garen Svardal.
Framtiden er dritskummel. La oss forby den! «Er det noe galt i verden nå? DET ER TIKTOK SIN FEIL!», skriver Øyvind Berekvam.
En konkurransebransje på hell? «KOM24 lurte på om vi ikke syns det er litt for mange konkurranser i reklamebransjen. Vi lurer heller på om det snart er noen igjen», skriver Torny Hesle.
Hvor er den norske topplederaktivismen? «Virksomheter og organisasjoner har mye å tjene på at ledere er synlige og engasjerte i sosiale medier. Likevel er det mange som fremdeles vegrer seg fra å logge på og ta plass», skriver Marie Nygaard Sørlien.