Publicis Groupe planlegger milliardinvesteringer i KI På tross av vanskelige makroforhold, fortsetter Publicis Groupe globalt sin fremgang, med 5.3% organisk vekst i første kvartal. Nå skal gå hardt inn for å investere i kunstig intelligens.
Bruk av generativ AI i reklame «Oppsummert kan man vel da si at EU gir blaffen i hvordan generativ AI brukes i markedsføringsaktiviteter. Og det er en god vurdering», skriver Carsten Gunnarstorp, advokat i ANFO.
Slik bruker byråene kunstig intelligens i reklame KI-genererte bilder, videoer og lydopptak i reklame er ofte gjenstand for diskusjon. Hvordan bruker byråene de nye verktøyene som dukker opp.
TikTok lanserer verktøy for å avsløre KI-innhold – blir først i bransjen TikToks innsats for å motvirke og identifisere KI-generert innhold i appen fortsetter.
MFO og Wavemaker i nytt samarbeid Fra 1. april gikk et av Norges største mediebyråer, Wavemaker, inn som ny samarbeidspartner og sponsor av MFO.
Lover og regler for AI i reklame: Dette sier byråene Akkurat nå er det ingen klare regler for bruk av generativ kunstig intelligens i reklame. Bør det innføres noen retningslinjer?
Avinor brukte umerket KI-bilde: – Kunne holdt seg for god for det Avinor ville gi beskjed om at man ikke må pakke ned powerbanken sin i kofferten når man reiser. Det gjorde de ved hjelp av kunstig intelligens.
Metas norske KI-satsing: Dette kan det bety Meta har startet en ny satsing på kunstig intelligens i Norge. Hva innebærer det i praksis?
Metas norske AI-kontor har åpnet Meta la ned sitt norske salgskontor i 2022, men har nå åpnet et nytt AI-senter i Oslo.
Startup-bedriften skal hente seks millioner fra investorer: – Det er seigt AI-verktøyet Wepost er utviklet av studenter ved NTNU. Nå tar de sats, og jobber for å samle inn penger fra eksterne aktører.
Farmasiet reduserer salgskostnader med AI-drevet markedsføring I et skritt for å bli et enda mer digitalt data-dreven apotek, moderniserer Farmasiet sine annonser.
Nucleus med ny AI-kampanje: – Ga kunden flere muligheter til å trekke seg I kampanjen «Opplevelsen av en støttespiller» benyttes AI-genererte bilder for å vise «kinkige situasjoner» som styremedlemmer i borettslag og sameier kan komme opp i.
Tusen takk Harald Eia! «Harald Eia lurte Dagbladet trill rundt med en tekst skapt av kunstig intelligens. Det er bare å si tusen takk!», skriver Anne-Lise Mørch von der Fehr.
E-posten som tikket inn skapte kaos for den norske grunderen: – Jeg har ikke skjønt før hvor stor ære det er å havne på denne listen – Det første jeg gjorde var å ringe mamma.
Sverger til gammelt triks - mener mange ikke forstår nytten Mener svært få nordmenn faktisk forstår verdien av e-post som markedsføringskanal.
Katrine er bitt av padel-basillen: – Veldig gøy! Har det best på jobb når hun kan ta en kaffe og skrøne og le litt sammen.
Startupen lanserer AI-verktøy for kommunikasjonsbransjen Gründerne med fartstid fra blant annet Retriever og Kantar lanserer ListenAlert – et nytt AI-verktøy for mediemonitorering.