Lover og regler for AI i reklame: Dette sier byråene Akkurat nå er det ingen klare regler for bruk av generativ kunstig intelligens i reklame. Bør det innføres noen retningslinjer?
Oda svarer på Nicolai Tangens middagsinvitasjon til Elon Musk med humoristisk annonse Nicolai Tangen inviterer Elon Musk på kul reinsdyrmiddag. Oda inviterer DN-lesere på en litt rimeligere variant.
Samsung lanserer ny OL-kampanje – utfordrer janteloven Samsung inngikk i januar et samarbeid med to av Norges største OL-håp, Karsten Warholm og Grace Bullen. Nå lanserer de sin første kampanje – og sammen med en rekke OL-utøvere utfordrer de janteloven.
Tibber viser muskler i ny kampanje – Tjen penger mens du sover Tenk deg at du både kan være en helt, og få betalt av strømleverandøren din. Det er kjernen i Tibbers nye kampanje, utviklet sammen med &Co. / NoA i København.
Narvesen markerer Pressefrihetens dag i ny kampanje Anorak NoA står bak arbeidet når Narvesen markerer Pressefrihetens dag med historiene til journalister som har blitt drept for å gjøre jobben sin.
Henger falske plakater i over 200 Coop-butikker På satirisk vis gjør kampanjen kundene oppmerksomme på at Coop ikke har lagt planer om å utfase turbokylling, til tross for at over syv av ti Coop-medlemmer vil dette.
Morgenstern med Kjerkol-stunt Da det på fredag ble klart at statsministeren måtte be nok en minister om å ta sin hatt og gå, kastet Morgenstern og JCDecaux seg rundt.
Færre brudd på reklamereglene hos norske tv-kanaler Medietilsynets store vårkontroll avdekket tre brudd.
Mener russen blir utsatt for ulovlig markedsføring Barne- og familiedepartementet har gitt Forbrukertilsynet et oppdrag i 2024 om å prioritere tilsyn med markedsføring og kommersielt press overfor russ.
Å ta ein sjanse på vegner av ein heil bransje «Pepsi kom, blei sett og tok ned. Ved å utfordra det norske lovverket slik, risikerer dei at politikarane strammar til», skriv Yngve Garen Svardal.
Mener norsk lov er for restriktiv. Dette svarer Bymiljøetaten Reklamebyrået bekrefter at det ikke er søkt om tillatelse, og kaller reklamen for et reklamestunt.
I harnisk over Pepsi-reklame: – Må fjernes Beboere reagerer sterkt. Bymiljøetaten vurderer reklamen som trafikkfarlig og sier den må fjernes.
Vil ha reklame-forbud på digitale plattformer Kari Elisabeth Kaski (SV) mener det er paradoksalt at reklame mot barn forbys på TV, mens det er fritt frem på nettbrett.
Disse influenserne har mest reklame på Instagram og TikTok Totalt har forskerne sett på 818 innlegg fra influensere og kartlagt det totale reklametrykket.
– Det er ikke godt nok å stole på magefølelsen lenger Skal markedsførere bevise sin verdi, må de begynne å måle effekten.