Influenseren og Venn inviterer til inkluderende 17. mai feiring For tredje året på rad inviterer Martine Halvorsen alle som ønsker til en stor 17. mai-feiring. I år har hun fått med seg Venn på laget.
Jeg tror ikke vi kommer til å se én stor gigant som Facebook i fremtiden «De gigantiske kanalene vi kjenner i dag vil selvfølgelig gjøre sitt for å kvele de små og åpne versjonene, men i det siste har det skjedd en hel rekke endringer som tyder på at disse uavhengige kanalene er kommet for å bli», skriver Katinka Sletten.
Plan Norges Instagram-konto er deaktivert for godt Plan Norges Instagram-konto er blitt deaktivert for godt, fordi den angivelig ikke følger Metas retningslinjer for fellesskapet.
Metas norske KI-satsing: Dette kan det bety Meta har startet en ny satsing på kunstig intelligens i Norge. Hva innebærer det i praksis?
TikTok svarer på kritikken og åpnet opp for pressen: – Vil ha dialog TikTok har fått kritikk fra flere kanter den siste tiden, også fra norske politikere. Tirsdag hadde europeisk talsperson, James Lyons, tatt turen til Oslo.
Metas norske AI-kontor har åpnet Meta la ned sitt norske salgskontor i 2022, men har nå åpnet et nytt AI-senter i Oslo.
TikTok er under press: Dette sier SoMe-byråene TikTok er under press i USA og Europa. Det merker også byråene som jobber med markedsføring på plattformen.
Vil ha reklame-forbud på digitale plattformer Kari Elisabeth Kaski (SV) mener det er paradoksalt at reklame mot barn forbys på TV, mens det er fritt frem på nettbrett.
Dette er de viktigste trendene på SoMe i 2024 Hacking på Facebook, lange videoer på TikTok og LinkedIn fjerner LLA
Meta vil ikke lenger betale for nyheter Meta sier selskapet ikke vil inngå nye avtaler om å betale for tradisjonelt nyhetsinnhold i Australia, Frankrike og Tyskland, melder NTB.
Forbrukerrådet klager inn Meta for omfattende lovbrudd Forbrukerrådet og syv andre forbrukerorganisasjoner klager inn Meta for en rekke brudd på personvernlovgivningen.
Vart du Schremt no? «Lånekassen måtte revurdere om vi kunne være til stede i de Meta-eide kanalene. Det var ingen enkel oppgave», skriver kommunikasjonsdirektør Anette Bjerke.
Mener de ser en økende trend med «pay or okay»-løsninger i sosiale medier Tobias Judin og Datatilsynet frykter at det å måtte betale for sitt eget personvern skal bli den nye normalen. Nå ber de Det europeiske personvernrådet (EDPB) om å ta tydelig stilling.