AF pusser opp merkevaren
Skal bli mer gjenkjennelig og tidsriktig.
Denne artikkelen er over to år gammel.
– En fornyet profil skal bidra til å posisjonere AF som den entreprenøren som er best rustet til å møte fremtiden. Det har derfor vært viktig å ta vare på historien og involvere organisasjonen i arbeidet med den visuelle identiteten, sier Ida Aall Gram, konserndirektør for Eiendom, HR og Kommunikasjon i en pressemelding.
– Mer tidsriktig logo
Logoen er forenklet i sin utforming. Selv om selskapet fortsatt heter AF Gruppen, er henvisning til gruppen fjernet fra logoen.
– Med denne justeringen har vi fått en logo som er mer gjenkjennelig og tidsriktig. Den fungere bedre i digitale flater og kanaler, sier Aall Gram.
Det er designere fra Knowit Experience som står bak logojusteringen.
Starter digitalt
Det første oppdraget til AF ble gjennomført som et arbeidsfellesskap, forkortet til AF. Siden «AF» var betegnelsen som ble brukt i dagligtale ble dette også navnet da selskapet ble etablert i 1985. Dette var også utgangspunktet for den visuelle identiteten, der den gule logoen ble et synlig symbol i prosjektene.
Logoendringen skjer i dag digitalt. Øvrig utskifting av profilering vil skje gradvis.