Martine har vært innom både Orkla og Microsoft Norge– Nå starter hun i Centiga
Martine Barkved Næss startet nylig i stillingen som markedskoordinator i Centiga.
Denne artikkelen er over to år gammel.
– På kontoret kaller de meg for «Growth Hacker», og jeg håper at jeg klarer å leve opp til den beskrivelsen.
Det forteller Martine Barkved Næss til KOM24.
Hun startet nylig i stillingen som markedskoordinator i faktura- og regnskapsselskapet Centiga.
Næss søkte på stillingen fordi de søkte etter en fremoverlent og nysgjerrig markedsfører. En beskrivelse som passet henne godt.
Eksperimentere seg frem
Næss vil være ansvarlig for å produsere innhold på nettsidene og i sosiale medier, i tillegg skal hun bygge digitale kampanjer med høy konverteringsgrad.
– Jeg håper og tror at jeg får mye ansvar, en variert arbeidshverdag og rom til å «prøve og feile». Hittil opplever jeg i hvert fall at bedriften legger til rette for det.
Hun legger til at hun sammen med selskapet skal eksperimentere seg frem til et markedsbudskap og en fremgangsmåte for markedsføring som konverterer bedre enn andre virksomheter i samme bransje.
– Kampanjene skal være engasjerende, med et budskap som gjør at kunder har lyst til å prøve systemet vårt. Vi går bort fra generiske kampanjer i tradisjonelle medier, til fordel for bruketilpasset annonsering med interaktive elementer.
Næss har allerede vært med på å bygge innhold som gjør at flere finner selskapet i Google.
Trigges av sterkt markedsapparat
I vår ble Næss ferdig med masteren i strategisk markedsføringsledelse samtidig som hun jobbet i kommunikasjonsavdelingen til Orkla ved siden av studiet.
– Jeg trivdes godt i Orkla, men ønsket å jobbe mer med markedsføringsiden og søkte på denne stillingen fordi jeg syntes den virket spennende. Centiga er i sterk vekst og har en helt unik forretningsmodell.
Under tredjeåret på bachelor-utdanningen fikk hun eksternpraksis i kommunikasjonsavdelingen hos Microsoft Norge. Hun har også hatt internship i Gjensidige i Marked og CRM-avdelingen ved siden av studiene.
– Jeg trigges av tanken om å satse på å bygge organisk trafikk og et sterkt markedsapparat før man ansetter masse selgere. Da betaler man mindre for hver kunde man får inn, som gjør at man kan tilby produktet til en svært konkurransedyktig pris, avslutter Næss.