Tredjeparts-cookies er en døende løsning du bør forlate nå «Ikke vent til det er for sent: Derfor må dagens markedsførere omfavne førstepartsdata før 2025 for å unngå å tape terreng i et cookieløst landskap.», skriver Preben Standal.
Google gjør helomvending: – Skuffende nyheter Mens mange lenge har begynt å bevege seg bort fra å være avhengige av tredjepartscookies, har Google nå snudd opp ned på sitt fire år gamle løfte og skrinlagt planene.
Jan Berthrand Danielsen blir ny EssenceMediacom-sjef – Har fått mer og mer lyst på jobben hver gang jeg har snakket med dem.
Derfor bør tillit trumfe ytelse i digitale strategier «Vi bør prioritere plattformer som ikke bare leverer ytelse, men som først og fremst demonstrerer en høy grad av transparens og etikk», skriver Jan Berthrand Danielsen.
Undersøkelse: ser på markedsføringsavdelingen som hovedansvarlig for å forbedre bærekraften i bransjen Slik skiller Norge seg ut fra resten av verden.
Går fra Telenor til Adform Taisiya Fiksdal er ansatt som ny Senior Platform Solutions Consultant i Adform.
Europeiske adtech-selskaper bør vise vei for en personvern-først digital markedsføringsfremtid «Fremtiden for all digital markedsføring bør være basert på prinsipper om personvern og brukerkontroll. Her må europeiske adtech-selskap på banen», skriver Jan Berthrand Danielsen
Tøffe tider krever tøffe valg. Slik styrker du din digitale markedsføring for de kommende årene. «Nesten alle virksomheter er pessimistiske til de økonomiske utsiktene for 2023. For å komme seg ut av de mørke skyene er det viktig å ta gode valg. For dagens markedsførere vil det blant annet bety å satse mer på egne kanaler og ta mer eierskap til egen data», skriver Jan Berthrand Danielsen.
Er det verdt risikoen å benytte seg av tjenester fra USA-baserte plattformer? «Google Analytics og amerikansk reklameteknologi står fortsatt i fare for å bli forbudt, selv om EU og USA har blitt politisk enige om ny datautvekslingsavtale», skriver Jan Berthrand Danielsen, Country Lead, Adform Norge.
Det nye byrået Beagle skal være annonsørenes beste venn – Vår ambisjon er å bli en viktig partner for de mellomstore annonsørene, sier daglig leder.