Ny KI-løsning skal effektivisere annonsekampanjer Adform lanserer produkt som skal gjøre programmatiske annonsekampanjer mer effektive.
Legger seg flate etter kvinnedagsinnlegg: – Kan ikke forsvare det Tre menn, ingen kvinnelige ansatte – men fem KI-genererte «kolleger». Da Well Told gratulerte de kunstige kvinnene sine med kvinnedagen, ble det kalt både «umusikalsk» og «helt feil signaler». Nå beklager byrået.
Anorak-prosjekt får internasjonal oppmerksomhet: – Har levd sitt eget liv Anorak, Eidsiva og fotballklubben HamKam har laget en fotballtrener basert på kunstig intelligens. Nå er det blitt omtalt i flere internasjonale medier.
Nå er Wepost lansert: – Det føles fantastisk Benjamin Bekken og resten av gjengen bak Wepost er endelig i mål med lansering. Nå kommer jobben med å selge inn KI-plattformen.
Tanker om 2025 og fremtiden «Det som er så fint med å mene og spå om fremtiden er jo at ingen arresterer deg om du sier noe som er feil. Her er det rett og slett høy takhøyde for eventuelle bommerter», skriver Jan Morten Drange i dette innlegget.
5 ting kommunikatører bør vite om AI i 2025 «AI er ikke bare en kuriositet lengre. De digitale assistentene bør tas på alvor og integreres i kommunikasjonsarbeidet», skriver Adam Tzur.
Kan KI erstatte Kvinneguiden?– Designsjef lanserer KvinneGuidePT Erik Sandsmark, design director i Klingit, har skapt engasjement på LinkedIn med sin satiriske KI-løsning, KvinneGuidePT – komplett med kjerringråd, skrivefeil og overdreven emojibruk.
KI-fakta, elefanter i rommet, og litt til «Elefanten i rommet er en nødvendig omstilling, og jobber og funksjoner som blir borte eller endret. Både på kundesiden og hos samarbeidspartnerne», skriver Jan Morten Drange i dette innlegget.
Karl Phillip Lund spår om fremtiden: – Vi må å eksperimentere mer «2025: Google faller fra tronen, sosiale medier forbys for barn, og AI endrer spillereglene», skriver Karl Philip Lund
– Skal reise tilbake til 1984 for å hindre at Sam Altman blir født Eirik Stensrud, kreativ leder i Dinamo, ser fram til julemat med en overraskende vri og spår litt av et 2025 for bransjen – men én dag i uken skal CrossFit vike for noe annet.
Forblir tause i kjølvannet av KI-julekampanjen Friele skulle spre varme og medmenneskelighet i julen, men julekampanjen ble møtt med kritikk for bruken av KI – nå forblir selskapet tause.
AI - en hemmelig kollega? «30. november markerte det vi kan kalle 2-årsdagen for at generativ kunstig intelligens ble tilgjengelig for folk flest. På bare to år har nesten 9 av 10 som jobber med kommunikasjon og markedsføring begynt å bruke teknologien. Faktisk oppgir 4 av 10 at de daglig benytter verktøy som for eksempel ChatGPT, Copilot eller Midjourney», skriver Ole Janzso i Teft i dette innlegget.
Norge henger etter på KI: – En kommunikasjonsutfordring Norge ligger lengst bak i Norden på KI-adopsjon, men Microsofts nye kommunikasjonsdirektør vil tette gapet gjennom opplæring og inspirerende historier.
Kritikken haglet – nå snur Friele og oppdaterer kampanjen KI-bildet skapte storm – nå har Friele gjort helomvending i julekampanjen.
Pål Machulla mottar årets hederspris – Det er gledelig å få denne anerkjennelsen, samtidig som jeg blir litt satt ut, sier prisvinneren.
Nå er de i gang med å samle inn svar til årets Teft-undersøkelse For 14. år på rad lanserer Teft Bransjeundersøkelsen.