Den store kommunikasjonsprisen: Forlenger fristen for å sende inn nominasjoner Stor pågang mot slutten gjør at fristen blir utsatt!
Vi lar Meta leke med oss «Hvor lenge skal vi akseptere at Meta detaljstyrer, sensurerer og filtrerer informasjonen fra offentlige virksomheter til deg og meg?», skriver Anne-Lise Mørch von der Fehr.
Åpenhet er ikke lenger et valg «Åpenhet er en forutsetning for tillit. Ønsker du å bygge og opprettholde et godt omdømme, er åpenheten ikke lenger valgfri – den er helt nødvendig», skriver Anne-Lise Mørch von der Fehr.
KOM24 og Retriever lanserer Den store kommunikasjonsprisen – Vi vil at dette skal bli en viktig kåring for offentlig og privat sektor i årene som kommer.
Ut mot annonse for gratisarbeid: – En ganske krevende jobb Mjøndalen IF søker etter SoMe-ansvarlig som skal jobbe gratis. Klubben forsvarer det med at de i stor grad baserer seg på frivillighet.
Uenig i Apeland-kritikk: – Begynner i feil ende – Ingen undersøkelser som bekrefter påstanden, sier Anne-Lise Mørch von der Fehr.
Mener det er for mange som jobber med kommunikasjon i Staten Mener man heller bør bruke pengene på lærere enn kommunikatører.
Er vi like foraktet som VAR? «Er kommunikasjonsrådgivere og PR-byråer like populære å forakte som VAR er forhatt i fotballen?», skriver Anne-Lise Mørch von der Fehr.
Halvparten av journalistene vet ikke hva de spør om «Er kommunikasjonsavdelingene en omvei for media? Svarer vi kjapt og orienterer vi journalistene godt nok, når de stiller spørsmål?», skriver Anne-Lise Mørch von der Fehr.
Disse to tingene etterspør bransjen fra utdanningene Nå opprettes et nytt nettverk for høgskoler og universiteter med kommunikasjonsutdanninger.
Søkte markedsføringssjef som skulle jobbe gratis i tre måneder: – En feil Euron Venture Group skal ansette ny markedsføringssjef, og lokket med en tre måneders lang prøveperiode uten betaling. Nå har de endret stillingsutlysningen.
Tusen takk Harald Eia! «Harald Eia lurte Dagbladet trill rundt med en tekst skapt av kunstig intelligens. Det er bare å si tusen takk!», skriver Anne-Lise Mørch von der Fehr.
Topplederne om krisene de har håndtert: – Det gjør vi aldri igjen Avtroppende Schibsted-sjef Kristin Skogen Lund forteller om hvordan pandemien endret kommunikasjonen i selskapet. Og Innovasjon Norge-sjefen deler en PR-flause han aldri vil gjenta.
Dette vil NRK-profilen ha slutt på fra kom-rådgivere – Den dagen vi begynner å bli enige, har vi kommet et sted vi ikke skal være. Jeg fortsetter å tro og håpe at vi misliker hverandre akkurat sånn passe.
«The Dark Side» krever flomlys på Stortinget «Vi kommunikasjonsfolk blir gjerne anklaget for å jobbe i det skjulte, men i spørsmålet om åpent lobbyregister er det ikke vi som nekter å skru på lyset», skriver Anne-Lise Mørch von der Fehr.
Vi må slåss mot digitalt søppel «Falske nakenbilder av Taylor Swift. «Skandaleoppslag» med Anne Lindmo. Misbruk av norske medier. Vi som jobber med kommunikasjon, må også ta samfunnsansvar og sloss mot digitalt søppel i ekte forkledning», skriver Anne-Lise Mørch von der Fehr.
Over halvparten av PR-folk vurderer karrierebytte: – Oppsiktsvekkende Fersk rapport kommer med nedslående funn om PR-bransjen i Norge, Sverige og Danmark. Norske ledere kjenner seg igjen.