Nesten halvparten av redaktørene sier de føler seg presset av annonsørene Redaktører oppgir at de i flere tilfeller har opplevd forsøk på påvirkning fra de som kjøper annonseplass.
Radio Metro styrker samarbeidet med mediebyråer Radio Metro har nylig gjennomført flere møter med ledende mediebyråer i samarbeid med Kantar Media for å fremme en dypere forståelse av lokalradioens rolle i dagens medielandskap.
Her lukter det juridisk trøbbel for regjeringen så vel som annonsørene «Blir det en lovpålagt plikt i Norge til å personalisere markedsføring i sosiale medier?», spør Vebjørn Søndersrød.
Nå tror annonsørene på bedre tider i vente – men det slår ikke ut på markedsbudsjettene enda Halvparten av annonsørene ser lyset i enden av tunnelen.
Mediebyråene med appell til annonsørene – advarer om inhousing – Inhousing handler ikke lenger om å spare penger.
– Det er utfordrende om publikum ikke opplever det som all right å sitte og se reklamen Sjefen for Capa Kinoreklame innrømmer de har utfordringer med folk som kommer seint for å slippe reklamen. Men de jobber med tiltak for å få fulle saler.
Dette er de nominerte til Nordic YouTube Works Awards 2024 Nominasjonene til Nordic YouTube Works Awards 2024 er nå klare. Se den fullstendige listen over nominerte nedenfor.
Slik planlegger annonsører for 2024 Acast har presentert en nordisk rapport med innsikt i hvordan mediekjøpere planlegger sine annonseinvesteringer for det kommende året.
Nå kan Googles AI lage annonsekampanjene dine Googles AI-modell Gemini kan hjelpe bedrifter med å lage bedre annonser.
Reklamebyråene har minst fleksibilitet Stor forskjell mellom ansatte i markedsavdelingene og i byråene.
Så mye la verdens største annonsører på reklame i 2022 i 2022 satte verdens annonseverden rekorder med overraskende ledere.
Ambassadører jobber ikke på dugnad «Arbeidsgiver ville gladelig betalt for denne type annonsering, så hvorfor skal man forvente å få det gratis av sine medarbeidere?», skriver Hans Petter Stub.
Her vil norske annonsører bruke pengene sine 47 prosent av de største annonsørene vil redusere pengebruken.
314 millioner reklamekroner er borte – men nå forventer de mindre fall ut året – Vi er nok nede i en bunn nå.
Slik lyktes MYYK med sine kampanjer Simpleness fortalte om de 10 suksesskriteriene som gjorde at MYYK lyktes.
Klar tale til annonsører: – Forstå effekten i print Staffan Hultén mener at man ikke må glemme papirbasert markedsføring.
Datatilsynet vil ta Meta – lar annonsørene slippe unna – Vedtaket vårt er kun rettet mot Meta, ikke annonsørene.
Her vil norske annonsører bruke pengene sine i 2023 For første gang vil færre bruke penger på Facebook.