Brun og blid får kritikk for å bagatellisere depresjon i annonse – skylder på kunden bak videoen Annonsen har fått sterke reaksjoner på sosiale medier, men «solkongen» Thorbjørn Frantzen mener de ikke har noe ansvar for innholdet.
Morgenstern og Poweroffice med B2B-stunt De neste par dagene samles flere tusen ledere til konferansen på Lillestrøm. En perfekt anledning til å markedsføre sitt regnskapssystem til nettopp bedriftsledere, mener PowerOffice.
Reklamerer med falske opphørssalg: – Forbudt Flere nettbutikker markedsfører seg med annonser som gir inntrykk av at de skal legge ned, men butikken fortsetter salget langt utover det oppgitte tidspunktet. Nå advarer Forbrukerrådet mot ulovlig praksis.
Mediebyråsjefene: Slik blir 2024 Utviklingen i annonsemarkedet, de største utfordringene og mulighetene fremover. Her gir mediebyråsjefene sitt syn på 2024.
Vinner av The Hunt sikrer bransjen over 400 assistenter – Dette er den desidert største kampanjen Norge har hatt innenfor bransjen.
Ny satsing skal lokke annonsører tilbake til X X, tidligere kjent som Twitter, introduserer nye funksjoner for å tiltrekke annonsører tilbake.
Ny funksjon lar merkevarer vise annonser i TikTok-søk TikTok lanserer Search Ads Toggle i Norge – en ny måte som lar annonsører plassere annonsene sine på TikToks søkeresultatside.
ANFO-sjefen om gigantavtalen: – Fornuftig Jan Morten Drange tror avtalen mellom Schibsted og Amedia vil være bra for papir-annonsører.
Klar tale til annonsører: – Forstå effekten i print Staffan Hultén mener at man ikke må glemme papirbasert markedsføring.
Meta åpner opp om annonse-algoritmene Meta vil gi deg mer informasjon om hvorfor du ser annonsene du får i nyhetsstrømmen. Oppdateringen gir mer åpenhet om hvordan kunstig intelligens påvirker algoritmene.
Slik er Aftenpostens rutiner for annonsering: – Timing og kontekst er avgjørende Noen ganger må mediehuset gå i dialog med annonsører for å unngå uheldige situasjoner.
USA saksøker Google Det amerikanske justisdepartementet har saksøkt Google for deres dominerende posisjon innen annonsering på nett.
Markedssjefen i Dataplan annonserte seg selv - resulterte i full kalender de neste to ukene Lena Marthinsen snuser på et jobbytte. Benyttet anledningen til å lage en Black Friday-annonse om seg selv på LinkedIn.
«Kjære Danmark: Vi prøvde» SV svarer på dansk forside med frekk annonse Mener dansk avis hadde presis oppsummering, vil beklage at de ikke fikk gjennomslag i regjeringsforhandlingene.
Refser annonse: – Jeg er rimelig satt ut – Vi bruker av og til sterke virkemidler for å vekke folks oppmerksomhet rundt en alvorlig tematikk.