Så mye gikk reklameomsetningen ned med i 2023 En halv milliard kroner er borte. Forventer ikke vekst i 2024.
Så mye la verdens største annonsører på reklame i 2022 i 2022 satte verdens annonseverden rekorder med overraskende ledere.
Dette kan du som annonsør gjøre mens Meta og Datatilsynet møtes i retten «Mens det kanskje er utfordrende å navigere i det skiftende landskapet av annonsering på Meta, spesielt med Datatilsynets nylige standpunkt, er det fortsatt muligheter for deg som markedsfører», skriver Anna Mork Holm.
Døgn tar INSJ – Vi som er til stede på sosiale medier har et ansvar – Det er ikke bare de individuelle influensernes ansvar. Vi som management ønsker også å vise vår støtte.
Stadig mer av norske annonsørers penger sendes ut av landet «Norske annonsører sier at de vil bruke mer penger på sosiale medier og søk. Det betyr mindre penger til redaksjonelle miljøer og mer penger ut av landet til internasjonale ad-tech-selskaper. Hva gjør det med maktforholdene i det norske annonsemarkedet?», skriver Bjørn Solvang.
Nå er Twitter Blue tilgjengelig i Norge Gir flere redigeringsmuligheter for en snau hundrelapp i måneden – men bare hvis du kjøper tilgang fra nett.
Instagram lanserer nye annonseformater Nå vil Instagram gå Google i næringen med søkeannonser. I tillegg kan du snart betale for å sende påminnelser til Instagram-brukere om arrangementet ditt. Det forteller Meta i en bloggpost.
Vil at alle influensere skal gi vekk en prosent av inntektene For et halvt år siden fikk Gisle A.G. Agledahl en idé. Torsdag kunne han offisielt presentere stiftelsen INSJ.
Jenny Skavlan og Isabelle Ringnes skal få influensere til å donere bort deler av inntektene sine Flere kjente profiler har allerede forpliktet seg til å donere minst én prosent av annonseinntektene sine, gjennom stiftelsen INSJ.