Rapport: Google solgte useriøse annonseplasser til høy pris Google lovet premiumplassering av annonser. Men ifølge Wall Street Journal ble de i steden vist på useriøse nettsider.
USA saksøker Google Det amerikanske justisdepartementet har saksøkt Google for deres dominerende posisjon innen annonsering på nett.
Så mykje har annonseinntektene til Facebook og Google auka i Noreg dei siste åra Milliardane renn inn for dei amerikanske gigantane. Taparane er norske mediehus.
Digital valgkamp i Danmark: Kan TikTok og Facebook-annonser flytte makt? «For det er ikke lenger bare valgplakater og TV-debatter som skal overbevise velgerne», skriver Marie Nygaard Sørlien.
Her vil norske annonsører bruke pengene sine i 2023 For første gang vil færre bruke penger på Facebook.
Podkast vokser raskest i Norge Annonseinntektene for podkasts har det siste året økt med hele 60 prosent, noe som gjør lydmediet til den raskest voksende annonsekategorien i 2021.
Facebook endrer retningslinjer for annonser Facebooks nye moderselskap Meta har besluttet at de vil fjerne annonser som retter seg mot brukere på bakgrunn av en rekke sensitive temaer.
Google lanserer teknologi som skal redde nettannonsene Med et økende fokus på personvern, har det lenge vært klart at denne praksisen ikke kunne fortsette, skriver Ståle Lindblad.
Slik skal Avisa Oslo få sin bit av annonsekronene i hovedstaden – Vi har blitt tatt godt i mot, sier markedsdirektør. – Det kan bli vanskelig, sier markedsføringsekspert.