Nesten halvparten av redaktørene sier de føler seg presset av annonsørene Redaktører oppgir at de i flere tilfeller har opplevd forsøk på påvirkning fra de som kjøper annonseplass.
Her lukter det juridisk trøbbel for regjeringen så vel som annonsørene «Blir det en lovpålagt plikt i Norge til å personalisere markedsføring i sosiale medier?», spør Vebjørn Søndersrød.
Metas kontroversielle reklame-grep: Dette sier mediebyråene Meta innfører fullskjerm-reklamer for å kontre EU-granskningen. Det er det delte meninger om blant mediebyråene.
– «Lykke til» er vel egentlig det jeg vil si til dere i salen Christer Ljones leverte både optimisme og pessimisme fra scenen på Mediedagen.
EM-stunt med 32 printannonser på 32 dager: – Vi angret litt etter 10-12 dager I sommer var Oda på ballen og fristet fotballsultne nordmenn med stort utvalg og dagsaktuelle startellevere gjennom hele EM.
Synlighet begynner høsten med elleve nyansettelser Har aldri hatt så mange søkere til ledige jobber før.
Influenser om rapport-funn: – Ikke overrasket Flere faktorer påvirker det reklamebaserte innholdet til ulike influensere.
Kobler øker prisene: – Alt vi har av kostnader flyr i været Annonse-leverandøren ser seg nødt til å ta mer betalt.
Print er ikke dødt, men drepen for mange «Norske aviser sine annonse- og reklameinntekter er på et historisk lavt nivå. Situasjonen er prekær, men kan annonsørene holdes ansvarlig for utviklingen?», spør Thomas Johansen.
Carat-sjefen toner ned annonse-krisen: – Avisene skiller seg ikke ut Stian Jansen sier at de fremdeles ser på norske aviser som svært viktige annonse-kanaler.
Bekymret for annonse-tallene: – På tide at annonsørene backer opp ordene sine Norske aviser taper annonse-kampen mot globale aktører. Dette sier mediene selv om utviklingen.
ANFO-sjefen om nedslående rapport: – Ganske skuffet Jan Morten Drange synes det er synd at store internasjonale selskaper soper inn annonsekronene foran øynene til redaktørstyre aviser.
– Det er utfordrende om publikum ikke opplever det som all right å sitte og se reklamen Sjefen for Capa Kinoreklame innrømmer de har utfordringer med folk som kommer seint for å slippe reklamen. Men de jobber med tiltak for å få fulle saler.
Annonsestunt tar over værmeldingen i Bergens Tidende For første gang må været i Bergens Tidende vike plass for en annonsør. Treningskjeden MOVA står bak stuntet i samarbeid med BTs markedsavdeling.
Startup-bedriften skal hente seks millioner fra investorer: – Det er seigt AI-verktøyet Wepost er utviklet av studenter ved NTNU. Nå tar de sats, og jobber for å samle inn penger fra eksterne aktører.