Rentenerver i reklame-Norge: – Om kaken krymper, tar vi en større bit! I dag får vi vite om renten går ned, blir som i dag eller i verste fall kommer til å gå opp. I reklamebyråene venter man i spenning.
Cobrief vil revolusjonere anbud – vokser uten å hente penger – Nå har vi de aller fleste byråene på kundelisten.
Er Gen Z virkelig vanskeligere å lede? Dette svarer de unge selv Er de krevende, eller bare tydelige på hva de vil? Og har de lav arbeidsmoral – eller har de lært å sette grenser? Etter at flere byråledere i kommunikasjonsbransjen delte sine erfaringer om Generasjon Z, svarer nå de unge selv.
Morgenstern vant Gullfisken 2024 Reklamebransjens store prisfest er over, og TV 2-seerne har stemt frem Morgenstern for Ice som årets Gullfisken-vinner. Premien? Reklameplass på TV 2 til en verdi av én million kroner.
Dette sier bransjetoppene om hvordan det er å lede Gen Z Gidder ikke jobbe? Eller gidder ikke jobbe meningsløst? Slik beskriver byrålederne Generasjon Z.
Tripletex har valgt Atyp som byrå Etter en byråkonkurranse før jul, var det Atyp som fikk oppgaven med å gi regnskapsprogrammet Tripletex et nytt kommunikasjonskonsept. Den nye kommunikasjonen rulles ut i mediene i disse dager.
– Facebook har en del unike funksjoner De som kjøper og plasserer reklame i norske byråer har fortsatt stor tro på Facebook som kanal i årene som kommer.
Fjordland får det største ansiktsløftet noensinne Alle ferdigrettene til Fjordland vil få nytt grønt design og Norges nasjonalfugl fossekallen blir en gjennomgangsfigur på produktene.
Så mye har reklamemarkedet vokst med i år November var en slapp måned, men året under ett viser vekst.
Forblir tause i kjølvannet av KI-julekampanjen Friele skulle spre varme og medmenneskelighet i julen, men julekampanjen ble møtt med kritikk for bruken av KI – nå forblir selskapet tause.
Kritikken haglet – nå snur Friele og oppdaterer kampanjen KI-bildet skapte storm – nå har Friele gjort helomvending i julekampanjen.
Metas kontroversielle reklame-grep: Dette sier mediebyråene Meta innfører fullskjerm-reklamer for å kontre EU-granskningen. Det er det delte meninger om blant mediebyråene.
Mediebyråforeningen lanserer kortversjon av anbudsveilederen Den nye veilederen er kuttet fra 3 209 ord til 970, opplyser de i en pressemelding.
Fire byrå vant statlig kontrakt verdt 25 millioner kroner – Vi har for første gang fått en langsiktig kunde.
Atyp sikret Norges eneste metall fra Cresta Awards Til tross for rekordliten deltakelse fra Norge ble det metall i år og.
Byråene får ikke nok betalt – slik kan problemet løses Svein Larsen i Atyp mener reklamebyråene må hente fra sin egen oppskriftsbok når de skal bli bedre til å markedsføre seg selv.