Foreldre oppfordres til å overholde aldersgrensen på sosiale medier Seks statlige etater går sammen og oppfordrer foreldre til å holde aldersgrensen på sosiale medier for barna sine.
Forbrukertilsynet skal lære barna reklamevett Norske barn utsettes for et massivt reklametrykk i sosiale medier.
Unge krever en tryggere digital oppvekst Bedre forbrukervern, styrket rettssikkerhet og økt medvirkning fra barn og unge selv. Dette er noen av kravene som Medietilsynets ungdomsnettverk presenterer for barne- og familieministeren under Arendalsuka.
Medietilsynet støtter forbud mot målrettet markedsføring mot unge – Vi mener imidlertid det er uhensiktsmessig å forby målrettet markedsføring mot alle.
Synkende bruk av sosiale medier blant barn: Er det tid for feiring? «I Medietilsynets ferske «Barn og medier-undersøkelse 2022» svarer de yngste barna at de bruker sosiale medier i mindre grad enn for to år siden. Er dette en positivt eller negativt utvikling for barna våre?», skriver Stian Barsnes-Simonsen.