Bærekraftbarometer: T-banen til topps, Sbanken stuper dramatisk Sporveien vinner Bærekraftprisen for femte gang, mens Sbanken opplever det største fallet noensinne registrert i Norsk Bærekraftbarometer.
Hvem er fremtidens markedsførere? «Vi har analysert over 20 000 stillingsannonser. Resultatet sier mye om hva slags kompetanse som blir viktig for markedsavdelinger fremover», skriver Aleksandra Jbara og Evgeniya Chabanova.
Mener melkemangel kan skade Tines omdømme: – Tillit tar tid å bygge, men ikke å rive Tine og Nortura får kritikk for mangelen på blant annet melk og egg i butikkene. Omdømmeeksperter mener dette kan få negative konsekvenser.
Tror Meta-grep kan få konsekvenser for influensere Meta innfører begrensninger i hva brukere under 18 år får opp i feeden sin på Facebook og Instagram. Det kan få konsekvenser for markedsførere.
Podkast-markedsføring: – Tilbudet er større en etterspørselen Ikke alle podkaster har enorme lyttertall. Flere mener derimot at det finnes andre måter å måle suksess på.
SRF-lederen kåret til tidenes første Distinguished Alumni Award på BI Bergen – Jeg ble mildt sagt overrasket.
Eksperter: Dette sier «Makta» om politisk kommunikasjon før og nå NRK-serien «Makta» har blitt svært populær. Hva sier den om politisk strategi og kommunikasjon før og nå?
– Rekruttering til bransjen er et viktig fokusområde for oss CAPA Kinoreklame og Mediebyråforeningen samarbeider om Young Lions Media, og med denne karrierekvelden utvider de samarbeidet
Ekspert om Høyres strategi: – Høyst uvanlig i norsk politikk Erna Solbergs ektemann får omtrent all skyld for krisen i partiet.
Ekspert om Foreningen FRI sitt pedofili-svar: – De kunne ikke gjort noe annet Foreningen FRI valgte å ta avstand fra egen historie etter en artikkel i Aftenposten.
Influenseren ble headhuntet til ny jobb som markedssjef – Timingen kunne ikke vært bedre, sier Marna Haugen.
Henrik Alfheim vender tilbake til reklamebransjen Kunne ikke takke nei TIL NXT: – Åpenbart truffet en nerve i dagens marked.
Publicis MSL henter to nye rådgivere Styrker byrået innen flere områder: – På sikt tror vi at samfunnets voldsomme endringstakt i kombinasjon med ny teknologi vil stille høyere og strengere krav til kommunikasjonsavdelingene.
Storm Communications gjør podkast-rekruttering Tilfeldighetene gjorde at finaleintervjuet til Pernille Wold Kaspersen ble en opptreden i podkasten «Stormkast med Valebrokk & Stordalen».
Professor slakter Sannum & Bergestuens kommunikasjon etter at flere profiler forlater byrået: – Et PR-byrå burde vite bedre – Dette er langt ifra god reklame for Sannum & Bergestuen, sier Peggy Brønn om byråets siste Facebook-innlegg. – Et humoristisk forsøk på en metakommentar, svarer Eva Sannum.
Fredensborg Fritid satser videre på markedsavdelingen – gjør sin fjerde ansettelse på et år I takt med selskapets og markedets vekst, har Fredensborg Fritid bygget opp en egen markedsavdeling. Nå ansetter destinasjon- og eiendomsutvikleren Even Mohagen i rollen som digital markedsfører.