Medieinvesteringene har økt med 100 millioner i 2025 Mediebarometeret fra Mediebyråforeningen viser en oppgang på 7,5 prosent i medieinvesteringene så langt i 2025, sammenlignet med samme periode i fjor.
Her er shortlisten til Young Lions Digital Etter en intens konkurranse har juryen valgt ut de beste bidragene som nå kjemper om å vinne den prestisjefylte prisen.
GroupM-duo til Cannes: – Pulsen er i hundre Maja Wirum og Angelika Marcinkeviciute fra GroupM Nexus vant Young Lions Media Norge med sin kampanje «Listen to your pulse». Nå skal de representere Norge i Cannes.
Presenterte nye tall om bærekraft: – Folk stiller høyere krav Adrien Bjørnskau i Dentsu X sier de har mye innsikt om forbrukerne, og at flere og flere bryr seg om bærekraft.
Reklamemarkedet vokste mindre enn prisstigningen i 2024 Vokste mindre enn prisstigningen. Fikk ikke den ønskede juleveksten. Forventer kraftig vekst i 2025.
Camilla Gåre om kunsten: – Mer avkledd, åpen og tilgjengelig Daglig leder i Mediebyråforeningen, Camilla Gåre, finner inspirasjon og balanse i kunsten – et fristed der alt er synlig og autentisk.
Så mye har reklamemarkedet vokst med i år November var en slapp måned, men året under ett viser vekst.
Medieinvesteringene fortsetter i pluss Mediebarometeret fra Mediebyråforeningen viser en oppgang på 2,2 prosent etter årets 10 første måneder. Men tallene for oktober deler de ikke.
Anbudsveilederen slanket kraftig – ANFO-sjefen endelig fornøyd Kritiserte anbudsveilederen for å være for omfattende – nå sier Jan Morten Drange seg fornøyd med kortversjonen.
Mediebyråforeningen tar over Young Lions Digital Tar over etter INMA som tidligere har vært i førersetet for den samme kategorien.
Mediebyråforeningen lanserer kortversjon av anbudsveilederen Den nye veilederen er kuttet fra 3 209 ord til 970, opplyser de i en pressemelding.
– Har rett og slett blitt mye vanskeligere å være CMO enn tidligere Ricardo Cuilenheim i dentsu står bak det faglige opplegget i Veivalg 1. Deltakere fra flere ulike byråer får bryne seg på oppgaver og diskutere problemstillinger sammen.
Endelig vekst: Medieinvesteringene opp med snaue 4 prosent Vekst i september. – Men samtidig må vi huske på at september i fjor var en nokså svak måned.
Mediebyråforeningen relanserer Mediebarometeret Vil nå tilby omsetningstall i mediekanalene på bransjenivå.
Dette mener annonsørene om Mediebyråforeningens nye anbudsveileder – Kompensasjon løser ikke byråenes frustrasjon.
ANFO-sjefen kritisk til nye pitche-føringer: – For omfattende Ny veileder skaper diskusjon mellom bransjeforeningene.