Bruk av generativ AI i reklame «Oppsummert kan man vel da si at EU gir blaffen i hvordan generativ AI brukes i markedsføringsaktiviteter. Og det er en god vurdering», skriver Carsten Gunnarstorp, advokat i ANFO.
Han skal lede juryen i Kundeservice Awards – Vi tror at denne måten å kåre på gir større læringspotensial for bransjen.
Ingen fellelser i FIM på snart to år – Vi er ikke så bekymra 2023 blir et sonderingsår for FIM der de skal finne seg selv.
Stor oppslutning om å begrense reklame for usunne varer rettet mot barn Både Nasjonalforeningen for folkehelse og Forbrukerrådet mener barn er for dårlig beskyttet mot reklame for usunne varer. De krever sterkere lut.
ANFO-advokat: – Regelendringene må rette seg mot innsamling og bruk av personopplysninger, ikke markedsføringskanalen «Påstanden om at målrettet markedsføring er uheldig og uønsket, fremstår som korrekt, men mangler viktige nyanser».
ANFO-advokat: AdTech – hva nå? «Det er overraskende at leverandørsiden innen AdTech ikke har satt større fart for å utvikle et større utvalg av produkter som er akseptable med hensyn til GDPR», skriver Carsten Gunnarstorp.