– Influenserkritikken bommer på målet Kritikken av influensere blir for personlig og undervurderende, mener influenserforsker Mathilde Hogsnes.
Reagerer på kritikk: – Jeg tror det handler om at mange rett og slett ikke liker influencere «Denne høsten har vi i Max Social, sammen med en modig kunde, beveget oss inn i et nytt segment: Eiendomsbransjen 🏙️ Det har irritert mange!», skriver Cecilie Sørum Eriksrud i dette innlegget.
Oskar Westerlin forsvarer boligreklame: – Ikke uansvarlig Influenseren forsvarer sin boligreklame etter advarsel fra Norges Eiendomsmeglerforbund. Mener kampanjen kan hjelpe unge inn på boligmarkedet.
Ut mot influenser-reklame: – I verste fall i strid med loven Flere influensere reklamerer nå for boligprosjekter, men Norges Eiendomsmeglerforbund fraråder sterkt denne praksisen. De mener forbrukere risikerer å bli utsatt for ubalansert og villedende markedsføring.
Flere bedrifter omfavner TikTok-trender mens eksperter advarer TikTok-trenden sprer seg raskt – men er det på tide å gi seg mens leken er god?
Baller og sykepleiere: Dette har Comfyballs og Sykepleierforbundet til felles De er alle blitt genierklært fordi de når ut til unge menn. Men hvordan mener de selv at de gjør det?
Max Social gikk fra tap til millionoverskudd på ett år Profilbyrået snur minus til pluss. TikTok-satsing og produktlanseringer ga rekordinntekter i 2023.
Max Social-sjefen om Bernt Hulsker-saken: – Krasjkurs i krisehåndtering – Jeg har ikke barn selv, men av og til føles det som om jeg har 40 stykker.
Slik jobber profilbyråene for å bli attraktive – Når vi tar inn en profil, tenker vi mange år fram i tid.
Byråene om Meta-endringene: – Kan skape problemer Algoritmer skal sørge for at de under 18 år skjermes for skadelig innhold på Facebook og Instagram. Det kan føre til misforståelser.
Max Social-sjefen om influenser-markedsføring: – Mange bommer på disse tre punktene Cecilie Sørum Eriksrud mener mange trår feil når de skal få ut reklame-potensialet i samarbeid med influensere.
Mads Hansen forlater Max Social – går til Brandpeople – Det er «no hard feelings», sier VGTV-profilen.
Disse fem skal knive om å bli «Årets Markedsfører» Vinneren krones med én million i annonsekroner hos Schibsted.