Vil en seier for personvernet bety kroken på døra for internett slik vi kjenner det i dag? «Det at Meta nå må endre forretningsmodell, og sannsynligvis gå mot en mer brukerfinansiert løsning, vil medføre konsekvenser for annonsørene», skriver Christian A. Schjelderup.
– Enten bør loven endres, eller så bør den opphøre Christian Schjelderup i Pressure mener forbudet mot politisk reklame ikke gir mening i 2023.
TikTok: En plattform med politikk, men uten politikere? «Denne uken kom nyheten: Departementene og Stortinget forbyr TikTok på tjenestetelefoner, og samme beskjed får folkevalgte i flere av landets kommuner. TikTok, som var en av suksessformlene fra det danske valget i høst, er nå i hardt vær i Kongeriket Norge», skriver Christian A. Schjelderup.
Tiden er overmoden for et frislipp av politisk reklame «Så kom dagen endelig. Dagen hvor Medietilsynet sa ja til å åpne for politisk reklame på TV. Og det eneste problemet jeg har med det: Dette skjer ti år for sent», skriver Christian A. Schjelderup.
Det fantastiske (og skumleste) med sosiale medier er hvor kort tid det tar fra en hendelse finner sted til alle har fått det med seg «Dette er historien om da min nordnorske arroganse ble et Dagsrevyen-innslag, og hvordan vi dro utnyttelse av den selvpåførte kommunikasjonskrisen.», skriver Christian A. Schjelderup.
Vi lar oss ikke plukke på høna, Gambit! «Høyres Instagram-misjon er å være et lavterskeltilbud, et lite pusterom i hverdagen med både memes og politikk»