Bekymret for annonse-tallene: – På tide at annonsørene backer opp ordene sine Norske aviser taper annonse-kampen mot globale aktører. Dette sier mediene selv om utviklingen.
Widerøe om VM-sponsing: – Skulle vi tatt avgjørelsen i dag kan det tenkes at vi hadde gjort en annen vurdering Til tross for at mange skygger banen har noen aktører valgt å opptre som annonsører i medienes VM-dekning. Likevel vil de ikke assosieres direkte med mesterskapet i Qatar.
NRK uten sponsorer til fotball-VM: – Trakk seg like før start NRK skulle opprinnelig ha sponsorer til sine VM-sendinger. På mesterskapets andre dag bekrefter de derimot at de ikke har noen.
Amnesty blir TV 2s eneste VM-sponsor. Dette gjør VG og NRK Menneskerettighetsorganisasjonen Amnesty blir TV 2s eneste sponsor under fotball-VM i Qatar. NRK og VG vil fortsette med normale sponsoravtaler til sin dekning av mesterskapet.
Årets ærespris gikk til Schibsted Norge – Jeg føler Schibsted har vært en drivende del i bransjen de siste årene, derfor synes jeg det er veldig hyggelig men også fortjent, sier Schibsted-direktør Christian Haneborg.
Schibsted med klare krav til ny Partnerstudiodirektør: Må øke omsetningen med 200 millioner kroner – Jobben hennes blir å flytte den årlige omsetningen til en halv milliard kroner