Her lukter det juridisk trøbbel for regjeringen så vel som annonsørene «Blir det en lovpålagt plikt i Norge til å personalisere markedsføring i sosiale medier?», spør Vebjørn Søndersrød.
Spreng taket og lag rom for de store idéene! «Jeg ønsker meg til bursdagen flere norske byråer fylt av mennesker som tror på historiefortelling, og snakker om det (fremfor tall) i lunsjen», skriver Susanne Svendsen.
LinkedIn er egentlig som en tur på byen «Til deg som tror at ansatte er på LinkedIn for å finne seg en ny jobb: Tror du kjæresten din er på byen for finne seg noen å dele livet med?», skriver Cecilie Stenbakk Alstad i dette innlegget.
Rekruttering i Lykkeland «Det går ufattelig tregt med energiomstillingen i Norge. Samtidig er kun to av Norges 50 mest attraktive arbeidsgivere for ingeniører fornybarselskaper. Har det en sammenheng?», spør Simen Rudi i dette innlegget.
Eat. Sleep. Play. Repeat. «Tør merkevaren din å leke i sosiale medier?», spør Andrea Brygard i dette innlegget.
Den glemte brukergrupppen: backend-brukerne! «Å lage gode brukeropplevelse for de som besøker og bruker en nettside er det viktigste vi gjør som innholdsdesignere. Men, hva med de på baksiden?», skriver Julia D. Edin.
Meri Wiik – vi er helt enige: Linkedin er ikke stedet for å kontrollere de ansatte. Det er heller ikke Narify «Vi skal være de første til å innrømme at ordvalget vårt ikke var det beste. Det vi skal gi bedrifter, er oversikt. », skriver Kjetil Hundhammer i Narify.
Jeg håper Narify dropper fokuset på kontroll «Kjære Narify. Det magiske med LinkedIn, er det stikk motsatte av hva dere selger som unikt», skriver Meri Wiik.
Tredjeparts-cookies er en døende løsning du bør forlate nå «Ikke vent til det er for sent: Derfor må dagens markedsførere omfavne førstepartsdata før 2025 for å unngå å tape terreng i et cookieløst landskap.», skriver Preben Standal.
Vi lar Meta leke med oss «Hvor lenge skal vi akseptere at Meta detaljstyrer, sensurerer og filtrerer informasjonen fra offentlige virksomheter til deg og meg?», skriver Anne-Lise Mørch von der Fehr.
Derfor strømmer Generasjon Z til LinkedIn «Det kan virke som om flere unge har logget seg på LinkedIn. Hvorfor har plattformen som lenge har vært gamlingenes fristed blitt relevant blant generasjon Z de siste årene? », skriver Maren Nan Myrseth og Henrik Dale, i dette innlegget.
Det er hjerteskjærende å se hvor tøft sponsormarkedet har blitt i Norge «Samarbeid med idrettsutøvere gir en unik mulighet for bedrifter til å knytte seg til prestasjon, lidenskap, og synlighet både nasjonalt og internasjonalt», skriver Emil Heyerdahl.
Reagerer på kritikk: – Jeg tror det handler om at mange rett og slett ikke liker influencere «Denne høsten har vi i Max Social, sammen med en modig kunde, beveget oss inn i et nytt segment: Eiendomsbransjen 🏙️ Det har irritert mange!», skriver Cecilie Sørum Eriksrud i dette innlegget.
Tid for å skru på sponsorkrana – ikke kutte «Jeg vil utfordre toppledere til å ta seg en «strafferunde» og se med nye øyne på sine sponsorstrategier og finne måter å styrke bedriftens identitet og samfunnsansvar», skriver Gunnar Glavin Nybø.
Statlig barnevern sine ti bud på LinkedIn «Gitt sektfornemmelsen enkelte får av LinkedIn, deler vi argumentene som våre ti bud», skriver Espen Skran og Irene Ovlien Snellinge i dette innlegget.
Jeg blir litt provosert av disse 8 minuttene «Hvert år når temaet for Verdensdagen for psykisk helse avsløres, vrenger det seg litt inni meg», skriver Christine Krieg i dette innlegget.
Lederskap på liv og død «Employer branding er ikke lenger et buzzord – det er et spørsmål om overlevelse. Ledere som ikke forstår dette, vil se sine organisasjoner smuldre opp i kampen om de beste hodene», skriver Grete Faremo.
Finnes det «modig» reklame? «Nyere forskning (det vil si min daglige gjennomgang av kommentarfelt på Linkedin) viser at «modig» oftere og oftere brukes om reklamekampanjer. Det er et ord som klør meg feil vei», skriver Jørgen Bakke Fredriksen i dette innlegget.