Går fra TV 2 til Statsbygg Sindre Vesterås Eitungjerde har fulgt Therese Johaug gjennom marerittet og lagd løpepodkast med bassisten fra OnkelP & De Fjerne Slektningene. Nå har han fått seg ny jobb.
Harald Strømme blir partner i NPG Sport & Communication Tidligere sjef i Try og Discovery, Harald Strømme, blir partner og rådgiver i NPG Sport & Communication. Strømme teamer dermed opp med byråsjef Svein Graff, Ronny Aasland, eks-kollega Espen Skoland og fullservicebyrået NPG.
Tidligere Discovery-topp blir partner og rådgiver i NPG Sport & Communication: – En drømmesignering Bytter ut konfetti og champagne med brødskiver og leverpostei på Ullevaal: – Forhåpentligvis får jeg brukt hele mitt erfaringsspekter i dette arbeidet.
Derfor gikk Line Andersen til Nucleus: – Det var ingen selvfølge at jeg skulle til PR-bransjen Line Andersen gleder seg til å komme i gang og jobbe med å hjelpe ledere med krisekommunikasjon. Men først skal hun til Maldivene for å lese seg opp på PR-bransjen.
TV-profilen Line Andersen går til Nucleus – Ledere på alle nivåer må ha et aktivt forhold til hvordan, hvor og når de presenterer sine budskap, for å bli hørt, forstått og påvirke.
Ingrid Sørli Glomnes blir kommunikasjonssjef i Tennisforbundet Takker av i NRK og Discovery etter tolv år.
Discovery får advarsel for å eksponere Joker unødvendig mye i 71 grader nord: – Vi er i all hovedsak ikke enig, svarer kanalen Medietilsynet mener den aktuelle episoden fremstår mer som et reklameinnslag enn produktplassering.
Medietilsynet fann ikkje ulovleg pengespelreklame på tv Medietilsynet har ikkje funne pengespelreklame på Discoverys tv-kanalar FEM, MAX, VOX og Eurosport etter å ha kontrollert kanalane gjennom hausten.
Spillreklamens nye slagmark «Ulovlig pengespillreklame er borte fra norske TV-skjermer. I stedet har de utenlandske aktørene flyttet millionbudsjettene over til sosiale medier. », skriver Inger Lise Hansen og Ingjerd Meen Lorvik.
Norsk Tipping stanser all TV-reklame for sportsspill TV-reklame for sportsspill stanses inntil videre og nettkasinoet skal gjøres mindre tilgjengelig, opplyser Norsk Tipping.
Utanlandske pengespel-aktørar kuttar på marknadsføringa – norske brukar stadig meir Men Norsk Tipping garanterer at dei ikkje skal auka marknadsføringa inn mot fotball-VM.
Medietilsynet: Ulovlig spillreklame må stanses Reklamen for utenlandske pengespill på Discoverys kanaler må stanses, ifølge Medietilsynet. Discovery vurderer å ta saken til retten.
Medietilsynet avdekket ti regelbrudd i fjor På sine 25 tilsyn avdekket Medietilsynet ti regelbrudd i 2021. Kun Discovery ble sanksjonert.
Ove Sjøstrøm er fagansvarlig i et innholdsbyrå og dekker OL for Discovery Hopper mellom å jobbe redaksjonelt og kommersielt. Sier det er viktig å være åpen på hvilken hatt man har på.
Reklameguru reagerer på Discoverys OL-reklamer: – Ødelegger gleden ved OL – Dels er det forferdelig mange, dels er de lange og dels er det konkurrerende filmer mot hverandre.