– Den bobler av kreativt overskudd! Tre jobber fra den siste tiden blir trukket fram og får fortjent heder av bransjekollegaer.
Årets Eliteseriekampanje fra TV 2 er ute I slutten av mars sparkes Eliteserien 2025 i gang på TV 2, og nå ruller lanseringsfilmen på norske skjermer. Anført av artist Stein Torleif Bjella, følger vi et knippe nordmenn og Eliteseriens plass i deres liv.
Går mot sponsor-trenden: – Uaktuelt Flere toppklubber i norsk fotball har valgt å kalle opp stadionet sitt etter en av sponsorene deres. For noen er det derimot ikke et alternativ.
Morten Stokstad slutter som medieansvarlig i Lillestrøm Starter selskapet Complimenti AS med Espen Westeren og Kenneth Krogh.
Så mange norske stadioner er navngitt av sponsorer: – Har selvsagt en effekt Flere av fotballstadionene i Norges to øverste divisjoner bærer navn som er dedikert til sponsorer. Dette får de ut av eksponeringen.
Vikings stadion bytter navn til Lyse Arena Lyse har inngått en avtale med Viking om å overta navnerettighetene for stadion, som tidligere het SR-Bank Arena.
Widerøe kaster seg på gull-kok i Bergen med morsom kampanje Kaster seg på gullfeberen som herjer i Bergen.
Eliteserien ble Norges mest spennende sponsorobjekt igjen I dag kom Sponsor Insights rapport om det norske sponsormarkedet som bekrefter at Eliteserien for femte år på rad er landets mest spennende sponsorobjekt.
Opprykket er sikret. Dette er de kommersielle målene nå På starten av året var både spillere og ansatte i Vålerenga langt nede. Nå har de konkrete planer for å få alle sidene ved klubben opp på Eliteserie-nivå igjen.
Altibox forlenger og utvider samarbeidet med Eliteserien Fortsetter som hovedsamarbeidspartner til Eliteserien og Norsk Toppfotball i en ny, langvarig avtale.
Han blir ny SoMe-manager i Molde FK Martin Ottinsen Thuve får ansvaret for sosiale medier i Molde Fotballklubb.
Idrettslagene med ny vri - signerer felles sponsoravtale Fotballaget HamKam og håndballaget Elverum har begge inngått en avtale med Bouvet, og skal fordele inntektene seg i mellom.
VIF-sjefen måtte få på plass ny kom.-strategi for å få klubben til å dra i samme retning Slik skal Vålerenga klare å bli mer troverdige. Men den daglige lederen innrømmer det kan bli krevende å få den rette troverdigheten med sin PR-bakgrunn.
Fotballklubbene kjemper om sponsorinntektene: – Alle ringer de samme aktørene Hvilken divisjon man spiller i har mye å si for fotballklubbers attraktivitet blant sponsorer. Det får både Stabæk, KFUM Oslo og Lyn merke før den kommende sesongen.
Vålerengas kommersielle leder: – Ingen har godt av å rykke ned I desember rykket Vålerenga ned for første gang siden 2000. Andreas Aalbu og de andre som jobber kommersielt i klubben forbereder seg nå på sesongstart i OBOS-ligaen.
Craft signerer rekordavtale med FFK Avtalen er en av de største i moderne tid for Fredrikstad Fotballklubb, og sørger for at klubben vil bli kledd opp av Craft de neste fem årene.
Ferdig som markedssjef i Rosenborg Stian Moursund må forlate stillingen som salgs- og markedssjef i Rosenborg.