Schibsted måtte stenge utlysningen – employer branding-kampanje ga 520 søkere Jakten på nye ansatte startet på et krevende tidspunkt – midt i sommerferien, når jobbskifte sjelden står øverst på agendaen. Likevel strømmet søknadene inn, og Schibsted måtte stenge utlysningen tidligere enn planlagt.
Narify er i gang med kundejakten: – Har en lang liste med folk jeg skal kontakte Cathrine Lie Strand har fått base på kontorene til Whydentify i Oslo, og skal suse rundt for å selge Narify til forskjellige aktører.
Rekruttering i Lykkeland «Det går ufattelig tregt med energiomstillingen i Norge. Samtidig er kun to av Norges 50 mest attraktive arbeidsgivere for ingeniører fornybarselskaper. Har det en sammenheng?», spør Simen Rudi i dette innlegget.
Jeg håper Narify dropper fokuset på kontroll «Kjære Narify. Det magiske med LinkedIn, er det stikk motsatte av hva dere selger som unikt», skriver Meri Wiik.
Lederskap på liv og død «Employer branding er ikke lenger et buzzord – det er et spørsmål om overlevelse. Ledere som ikke forstår dette, vil se sine organisasjoner smuldre opp i kampen om de beste hodene», skriver Grete Faremo.
Slik jobber selskapene med employer branding KOM24 har spurt flere om hvordan de rigger seg for å beholde og sikre seg nye ansatte.
Elena Hammervold Hinsværk skal jobbe med employer branding i Norwegian Flyselskapet satser på rekruttering, og gir Hinsværk ansvaret for å fronte de ansatte på en positiv måte.
Barna stiller krav til jobbsøkere i ny rekrutteringskampanje Agenda Vestlandet går nye veier når de skal rekruttere flere kolleger.
Har snakket sammen i flere år: Slik oppsto kontakten mellom Apriil og Brunch Har snakket sammen i flere år.
Talent Society vant hederspris på Magnet Awards Årets fagperson innen employer branding ble et helt fagnettverk.
Bedriftene konkurrerer i skytespill: – En form for employer branding Flere bedrifter har omfavnet e-sport som tiltak for at folk skal trives i jobben. Mange bruker det også aktivt når de skal rekruttere.
Hvordan dealer vi med Homo Impatiens? «Gen Z trenger mer sekundering enn tidligere generasjoner. Det er på tide å snakke om employer boosting», skriver Ingunn Solli.
PR-duo går til Smidesang & Lyng: – Kommer inn på eiersiden Etter fire år som gründere i kommunikasjonsbyrået ROR, melder duoen Siv Mykland og Lisa Løseth overgang til Smidesang & Lyng.
Derfor satser NRK hardere på internkommunikasjon – Vi trenger å henge bedre sammen. Og vi trenger å henge sammen i et litt raskere tempo enn før.
Åpner påmeldingen til Magnet Awards – Det er alltid spennende å se alt det gode arbeidet som er gjort innen employer branding.