Metas kontroversielle reklame-grep: Dette sier mediebyråene Meta innfører fullskjerm-reklamer for å kontre EU-granskningen. Det er det delte meninger om blant mediebyråene.
Bruk av generativ AI i reklame «Oppsummert kan man vel da si at EU gir blaffen i hvordan generativ AI brukes i markedsføringsaktiviteter. Og det er en god vurdering», skriver Carsten Gunnarstorp, advokat i ANFO.
DSA håndhevet i EU: Norge venter på implementering av nytt regelverk – Det er på tide at vi får slike reguleringer, sier direktør Mari Velsand i Medietilsynet.
Influensere er for dårlig til å merke egenreklame Mange influensere merker ikke reklame for egne produkter og tjenester, viser en stor europeisk kontroll som Forbrukertilsynet har vært med på.
Mener de ser en økende trend med «pay or okay»-løsninger i sosiale medier Tobias Judin og Datatilsynet frykter at det å måtte betale for sitt eget personvern skal bli den nye normalen. Nå ber de Det europeiske personvernrådet (EDPB) om å ta tydelig stilling.
Norske selskaper er avhengig av tillit. Det er ikke tek-gigantene, mener eksperter Eksperter mener selskaper som Meta, TikTok og Google ikke har like mange insentiver til å være åpne og etterrettelige som norske aktører.
Forbrukertilsynet har mottatt svært mange Black Friday-klager At ulovlig salgsmarkedsføring vil ha et fokus i 2024 er helt sikkert.
TRY og Kreab styrker samarbeidet Sammen med TRY Råd etablerer Kreab Brussel en «Norgesdesk» i Brussel.
Meta vil merke AI-generert politisk reklame AI-generert politisk reklame på Facebook og Instagram skal nå merkes i USA.
Stor aksjon mot skjult reklame hos influensere Forbrukertilsynet skal i regi av EU-kommisjonen vurdere nærmere om det er nødvendig med ny lovgivning.
Nå skal Facebook og Instagram ta betalt for å ikke spore deg Kritisert ordning blir en realitet allerede fra 1. november.
Full strid om annonse-løsninger: – Blir oppgitt Schibsted og Amedia er enige i at de fremdeles har ting å jobbe med. Likevel mener de at mulighetene for å annonsere hos norske medier bør være svært attraktive.
Ekspert om Meta-betaling: – Personvern blir for de rike Meta kan innføre abonnementsavgift for EU-brukere av Facebook og Instagram.
Meta vurderer månedsavgift Meta står overfor regulatorisk press i Europa. Som svar undersøker selskapet muligheten for å introdusere betalte versjoner av Facebook og Instagram.
En annonsekampanje slipper ut 5,4 tonn CO₂ – Derfor hyller TRYs SoMe-sjef nye bærekraftsregler – Man får et varig konkurransefortrinn.