Vi må slåss mot digitalt søppel «Falske nakenbilder av Taylor Swift. «Skandaleoppslag» med Anne Lindmo. Misbruk av norske medier. Vi som jobber med kommunikasjon, må også ta samfunnsansvar og sloss mot digitalt søppel i ekte forkledning», skriver Anne-Lise Mørch von der Fehr.
Derfor mener han at vi må lære av de som lager fake news – De som driver med fake news er de beste kommunikatørene.
25 år med sosiale medier – Del 3: Nye formater Med sosiale medier etablert som en del av hverdagen til folk flest, begynte nye formater å dukke opp. Med det begynte også de ulike plattformene å kopiere hverandre. Det som ble populært på én plattform, dukket snart opp på de andre.
Ny undersøkelse: En av fem kommunikatører har opplevd desinformasjon eller feilinformasjon Et økende problem som norske kommunikatører må finne strategier for å takle.
YouTube fjerner kontoer som sprer feilinformasjon YouTube kunngjør at selskapet umiddelbart vil fjerne uriktige påstander, feilinformasjon og konspirasjonsteorier om vaksinering.
Slik gjør kommunikasjonsteamet forskning interessant for folk flest: – Fra fakta til følelser – Vi ønsker å skape innsyn i det vi gjør og aksept for forskning, sier SINTEF Energis kommunikasjonsdirektør.