Kristiania feirer 110 år med bred markering Kristiania fyller 110 år i 2024. Denne milepælen markeres med en rekke arrangementer og forskningsseminarer gjennom hele året.
Influenser om rapport-funn: – Ikke overrasket Flere faktorer påvirker det reklamebaserte innholdet til ulike influensere.
Podkasten «Smart Forklart» når 100 episoder I sommer introduserer de kortere episoder for å holde lytterne oppdatert med fakta i en lett tilgjengelig form.
Hyper skal gjøre norsk forskningsinstitutt verdenskjent Med en rykende fersk identitet og merkevareplattform utformet av Hyper, skal det norske instituttet settes på verdenskartet.
Nasjonalforeningen for folkehelsen med ny demenskampanje Lanserer en ny film for å styrke bevisstheten rundt demens og foreningens arbeid med sykdommen.
Hun er ny kommunikasjonssjef i VKM – VKM er litt som bassisten i bandet: Helt nødvendig, men sjelden mest synlig, sier Danielsen.
Han skal formidle KI-forskning fra UiT Petter Bjørklund er ny kommunikasjonsrådgiver ved universitetet.
Facebook fjerner all Rosa sløyfe-reklame Siden 1999 har aksjonen bidratt med over 415 millioner kroner til brystkreftsaken.
Forsker: – Aldri sett maken til i norsk politikk 21 forskere har analysert årets valg og valgtrender. Som Ketil Raknes uttrykker det, er vi midt i «Skandalenes tidsalder».
Høster internasjonale priser for fremragende forskning Utmerket for banebrytende arbeid på EUPRERA-kongressen i helgen.
– Mer givende enn å lage reklamesnutter om tilbud hos Kiwi Tor Martin Austad jobber med å formidle forskning ved hjelp av animasjon.
Regjeringen med milliardsatsing på kunstig intelligens Regjeringen øker forskningsinnsatsen på feltet med minst én milliard kroner de neste fem årene.
Ny forskning avslører: Ingen bevis for at sosiale medier øker risikoen for angst og depresjon Forskere ved NTNU har sett på sammenhengen mellom sosiale medier og barn og unges psykiske helse.
Forskere fant sammenheng mellom sosiale medier og endring i unges hjerner Hjerneforskere ved University of North Carolina har påvist endringer i hjernen på ungdom som sjekket sosiale medier ofte.
Strømkrise og elleville strømpriser har fått briter og irer til å strømme til Sintefs egen blogg om vedfyring Flere lesere og lengre lesetid – slik får Sintef forskningen sin ut til folket
Unik forskning fra Helsedirektoratet viser effekten av markedsføring i sosiale medier Testet effekten av målrettet markedsføring mot 234 000 utenlandske nordmenn.
Charlotte hjelper forskarane å formidla arven etter Nansen: –Dei er supermenn, og eg er deira sidekick Prosjektet skal gjera folk medvitne om klimaendringane som skjer i Barentshavet.