Derfor støtter de kvinnefotballen med millioner Flere store aktører i næringslivet velger å støtte lag i både Toppserien og i 1. divisjon.
Fotballen satser på egne kanaler når sportsredaksjonene forsvinner Blir det mer innholdsproduksjon fra egne kanaler for norske fotballklubber når sportsredaksjonene legges ned?
Årets Eliteseriekampanje fra TV 2 er ute I slutten av mars sparkes Eliteserien 2025 i gang på TV 2, og nå ruller lanseringsfilmen på norske skjermer. Anført av artist Stein Torleif Bjella, følger vi et knippe nordmenn og Eliteseriens plass i deres liv.
Anorak-prosjekt får internasjonal oppmerksomhet: – Har levd sitt eget liv Anorak, Eidsiva og fotballklubben HamKam har laget en fotballtrener basert på kunstig intelligens. Nå er det blitt omtalt i flere internasjonale medier.
Går mot sponsor-trenden: – Uaktuelt Flere toppklubber i norsk fotball har valgt å kalle opp stadionet sitt etter en av sponsorene deres. For noen er det derimot ikke et alternativ.
Andreas Aalling er ny mediesjef i Lillestrøm SK Aalling har de siste tre årene vært digital markedsfører i klubben. Nå får han en ny rolle.
Fuse ansetter Henrik Staavi som prosjektleder for sport Får hovedansvaret for å følge opp kunder og rettighetshavere, og sørge for god flyt og gjennomføring i prosjektene som byrået er en del av.
Morten Stokstad slutter som medieansvarlig i Lillestrøm Starter selskapet Complimenti AS med Espen Westeren og Kenneth Krogh.
Så mange norske stadioner er navngitt av sponsorer: – Har selvsagt en effekt Flere av fotballstadionene i Norges to øverste divisjoner bærer navn som er dedikert til sponsorer. Dette får de ut av eksponeringen.
Vikings stadion bytter navn til Lyse Arena Lyse har inngått en avtale med Viking om å overta navnerettighetene for stadion, som tidligere het SR-Bank Arena.
Kritisk til mediehåndteringen: – Bør ha en strategi som alle skjønner NRK-kommentator Jan Petter Saltvedt mener Fotballforbundet har mistet kontrollen når stjerner som Erling Braut Haaland og Caroline Graham Hansen ikke stiller opp for pressen.
Eliteserien ble Norges mest spennende sponsorobjekt igjen I dag kom Sponsor Insights rapport om det norske sponsormarkedet som bekrefter at Eliteserien for femte år på rad er landets mest spennende sponsorobjekt.
Opprykket er sikret. Dette er de kommersielle målene nå På starten av året var både spillere og ansatte i Vålerenga langt nede. Nå har de konkrete planer for å få alle sidene ved klubben opp på Eliteserie-nivå igjen.
– Det er ikke ulovlig det Viaplay gjør, men de mister moralsk troverdighet Reaksjonene er sterke etter at det ble kjent at Viaplay har sikret seg rettighetene til å vise Ronaldo i Norge. Flere eksperter mener det kommer til å blåse over.
Ekspert om Viaplay-retorikken: – De får nok ikke noe mer sympati Strømmetjenesten har lagt seg på en beinhard linje når de snakker om prisen på sitt eget produkt, og at mange velger å se fotball på ulovlige måter.
Involve Advertising inngår rammeavtale med NFF Avtalen gjelder for levering av tjenester innen grafisk design og kreativt arbeid.