5 ting kommunikatører bør vite om AI i 2025 «AI er ikke bare en kuriositet lengre. De digitale assistentene bør tas på alvor og integreres i kommunikasjonsarbeidet», skriver Adam Tzur.
Karl Phillip Lund spår om fremtiden: – Vi må å eksperimentere mer «2025: Google faller fra tronen, sosiale medier forbys for barn, og AI endrer spillereglene», skriver Karl Philip Lund
Lager KI-podkast om hver Facebook-venn:– De fleste synes det er litt ko-ko Kreativ leder i Dinamo, Eirik Stensrud, hyller Facebook-vennene sine – én podkastepisode av gangen
Tredjeparts-cookies er en døende løsning du bør forlate nå «Ikke vent til det er for sent: Derfor må dagens markedsførere omfavne førstepartsdata før 2025 for å unngå å tape terreng i et cookieløst landskap.», skriver Preben Standal.
Google gjør helomvending: – Skuffende nyheter Mens mange lenge har begynt å bevege seg bort fra å være avhengige av tredjepartscookies, har Google nå snudd opp ned på sitt fire år gamle løfte og skrinlagt planene.
Kunstig intelligens byr på store gevinster for Norge – men vi kan tape 280 milliarder årlig Generativ AI alene har potensial til å øke Fastlands-Norges BNP med 320-350 milliarder kroner innen ti år. Venter vi for lenge, kan de største verdiene gå tapt, viser en ny rapport fra Google.
Vil ha reklame-forbud på digitale plattformer Kari Elisabeth Kaski (SV) mener det er paradoksalt at reklame mot barn forbys på TV, mens det er fritt frem på nettbrett.
Google skal bygge datasenter i Norge Bruker 600 millioner Euro på datasenteret som skal stå klart i 2026.
Nå kan Googles AI lage annonsekampanjene dine Googles AI-modell Gemini kan hjelpe bedrifter med å lage bedre annonser.
Sluttet i Google etter nesten ti år. Nå er hun i gang i sin nye jobb Margrethe Wam Solvang er ny managing director i dentsu Creative.
Google sier opp flere hundre annonseselgere Tek-giganten skal erstatte annonseselgere med kunstig intelligens.
Verdikjeden er løsningen «ANFO-sjef Jan Morten Drange kaster hansken idet han utfordrer bransjen til å samarbeide tettere, og etterspør annonseløsninger som kan konkurrere med store internasjonale teknologigiganter. Jeg plukker den gjerne opp», skriver Stian Remaad, CEO i Adnuntius.
Slik kan AI-kappløpet påvirke bransjen i 2024 Google, OpenAI og flere andre aktører jobber på spreng for å utvikle de beste AI-verktøyene. Hva kan det bety for markedsførere og kommunikatører?