Forsvarssektoren går med i kampen mot grønnvasking Forsvaret, Forsvarsmateriell, Forsvarsbygg og Forsvarets forskningsinstitutt signerer i dag Grønnvaskingsplakaten.
PR-jippo fra Forbrukerrådet? «Jeg tror Forbrukerrådet har gode intensjoner og mener det godt når de lanserer en «Grønnvaskingspris». Men ved å bruke et gammelt og utdatert PR-triks er jeg redd de risikerer å oppnå motsatt effekt av hva de ønsker », skriver Leif Iversen.
Forbrukerrådet lanserer «Grønnvaskingsprisen» Ord som «grønne», «øko-vennlige» eller «bærekraftige» selger. Realiteten er at disse produktene ofte ikke er så bra for miljøet som de gir inntrykk av, melder Forbrukerrådet.
EU skjerper nå kravene rundt grønnvasking: – Målet er å finne ut hvem som faktisk gjør good shit Samtidig er Team Tomorrow nummer 500 til å signere Grønnvaskingsplakaten her i Norge.
Slik skal KIWI unngå grønnvasking i kommunikasjonen sin – Med såpass mange som mottar informasjon og reklame fra oss så har vi et stort ansvar. Når vi kommuniserer så gjør vi det ikke bare om oss selv, men og om produktene vi selger.
– Vi ønsker å få på plass tydeligere rammer rundt vårt bærekraftsarbeid Helthjem, Morgenlevering og Distribution Innovation har signert Grønnvaskingsplakaten.
«- Det handler ikke om kunst og fint, det handler om å skape verdi» Ricardo Cuilenheim ble overrasket med pris på ANFO Effekt.
Mener ordet «bærekraft» brukes for mye og på feil måte: – Skummelt hvis det blir mange tomme løfter Petter Gulli i 12 Years liker godt når merkevarer innrømmer at de er en del av problemet, og tar en tydelig rolle på hva de kan bidra med.
En rekke byråer er miljøsertifisert. Slik jobber de med å bli bærekraftige: – Noen kunder kan vi ikke ha – I et par pitcher har det faktisk vært et krav for å gå videre i konkurransen, sier Trigger-topp.