Konkurransetilsynet sier nei til videre integrasjon – men ansatte jobber fortsatt på tvers Ansatte jobber på tvers og systemer fases ut – mens Retriever og Infomedia egentlig har forbud mot å fusjonere.
Retriever lanserer LinkedIn-overvåking – LinkedIn varsler gjennomgang LinkedIn advarer mot uautorisert datainnhenting. Samtidig lanserer Retriever et nytt verktøy for overvåking og analyse på plattformen.
Retrievers fusjon med Infomedia kan kollapse Konkurransetilsynet mener det er rimelig grunn til å anta at sammenslåingen av medieovervåkingsselskapene kan føre til en «betydelig svekkelse av konkurransen».
Sju av ti talspersoner er menn – Utviklingen går absolutt ikke i riktig retning – Fordelingen er deprimerende.
– Jeg gleder meg aller mest til å se de stolte og glade fjesene på vinnerne Lover en kveld som er verdt å få med seg.
Jubler over stor interesse for ny pris – Dette bekrefter vår hypotese om at dette var en etterlengtet pris for kommunikasjonsbransjen.
Tenk hvis kommunikasjonsfolk i offentlig sektor hadde brust like mye med fjæra som våre venner i byråbransjen «Det er noe kommunikasjonsfolk i offentlig sektor kan legge bort: beskjedenheten», skriver Guro Lindebjerg og Maren Bækkelund Ellingsen i dette innlegget.
KOM24 og Retriever lanserer Den store kommunikasjonsprisen – Vi vil at dette skal bli en viktig kåring for offentlig og privat sektor i årene som kommer.
Det nytter ikke å kvotere, hvis damene takker nei «En fersk analyse fra Retriever viser at bare én av tre mediekilder er en kvinne. Det er lett å skylde på redaksjonene, men sannheten er at kvinnelige kilder oftere takker nei. », skriver Guro Lindebjerg og Maren Bækkelund Ellingsen i dette innlegget.
Retriever har sjekket flere influensere: Så mye alkohol vises frem i sosiale medier – Målet var å undersøke hvor ofte og hvordan følgerne av disse influenserne blir eksponert for alkohol gjennom sosiale medier.
Stadig flere pressemeldinger får omtale i norske medier - nesten 40 prosent økning på sju år – Kan tolkes som en indikasjon på at de profesjonelle innholdsleverandørene har større makt til å påvirke, sier medieanalytiker Eirik Nymark Esperås.