Prisutdelingene merker de tøffere tidene Det blir sendt inn færre bidrag til årets viktigste reklamepriser. Gullblyanten merker og nedgang i antall som kommer på festen.
«Noe mer enn det vil være praktisk ganske umulig» «Å ivareta personvernet er en god sak. Vi i ANFO er opptatt av mye annet også. Dessverre klarer vi ikke å få inn alt som er viktig i en slik konkurranse».
Bærekraft og Metaverset er de ordene som irriterer norske markedsførere mest – Vi som bransje må ikke miste evnen til å knytte reell mening til ordene vi omgir oss med.
ANFO Effekt innfører ny bærekraftspris – Jeg håper og tror at de verste eksemplene på grønnvasking er forbi.
Her vil norske annonsører bruke pengene sine i 2023 For første gang vil færre bruke penger på Facebook.
Tenk TV skal hylle de beste jobbene innenfor TV-planning med ny prisutdeling Har latt seg inspirere av den britiske versjonen «Thinkbox», som i norsk utgave har fått navnet «Gullskjermen».
Jurygeneral Hans Petter Stub fikk æresprisen i Magnet Awards – Hans tanker er originale tanker ment for å flytte bransjen fremover, lyder begrunnelsen.
Rekordmange bidrag til Magnet Awards – Bredden blant de innsendte casene har vært stor, og det gjør juryens arbeid langt mer spennende og dermed også mer krevende, sier fagdirektør i ANFO Håvard Kvernaas Bakken.
Halvering i antall fellelser i FIM i 2021 Det er snart gått ett år siden sist fellelse i FIM. Dette sier FIM selv om årsaken.
ANFO kårer årets beste arbeider innen employer branding med Magnet Awards 13 jurymedlemmer skal gi sin stemme i kåringen.
Her er vinnerne fra årets ANFO effekt Saken blir oppdatert etter hvert som prisvinnerene blir avslørt.
ANFO har kåret de viktigste og mest irriterende buzzordene Resultatet er kåret av mer enn 500 bransjestemmer.
Her er årets gigant-jury i Anfo Effekt – ANFO Effekt er en fabelaktig arena for læring og kompetanseheving.
77 prosent synes at det er utfordrende å måle effekter på tvers: – Gordisk knute Måling av effekt er fortsatt en utfordring i bransjen.