Sammenligner bruk av mental helse i markedsføring med grønnvasking Karl-Fredrik Tangen trekker fram flere eksempler på at kommersielle aktører bruker temaet mental helse i sin markedsføring, noe han mener er problematisk.
Ekspert om retorikken fra ordføreren: – Ser ut som PR-folka til Trump har holdt kurs i Lom Justisministeren og ordføreren i Lom kommune bruker sterke ord når de snakker om skolenedleggelsene i Innlandet. Det får retorikk-eksperter til å reagere.
Reagerer på valget av navn til ny storbank: – Kan være uheldig Ekspertene er delte i synet på den navnet til den nye storbanken.
Ekspert reiser større spørsmål om sponsor-trend: – Usikker på om de får verdi for pengene Equinor avslutter samarbeidet med både Skiforbundet og Norges Fotballforbund. Flere mener de vil slite med å finne erstattere på sponsormarkedet.
Nå har Anniken og Anniken landet fast jobb i TRY Råd Kreatørduoen ser fram til å fortsette ferden sammen.
– Det er ikke ulovlig det Viaplay gjør, men de mister moralsk troverdighet Reaksjonene er sterke etter at det ble kjent at Viaplay har sikret seg rettighetene til å vise Ronaldo i Norge. Flere eksperter mener det kommer til å blåse over.
Enorme forskjeller: Så mange flere rådgivere har Oslo enn de andre kommunene Oslo har én rådgiver per 334. ansatte i kommunen. Ingen andre kommuner er i nærheten.
Ekspert om Viaplay-retorikken: – De får nok ikke noe mer sympati Strømmetjenesten har lagt seg på en beinhard linje når de snakker om prisen på sitt eget produkt, og at mange velger å se fotball på ulovlige måter.
Trigger henter fra Släger igjen Byrået melder om full fart inn i høsten og styrker laget med en ny PR-rådgiver
Slakter beklagelsen til Marius Borg Høiby: – Det verste du kan gjøre Omdømmeekspert er klokkeklar på hva 27-åringen burde gjort annerledes da han skulle uttale seg til offentligheten for første gang etter pågripelsen.
PR-byråene avslører: Slik jobber de for å påvirke politikere To byråer forteller om vidt forskjellige taktikker.
Influenser om rapport-funn: – Ikke overrasket Flere faktorer påvirker det reklamebaserte innholdet til ulike influensere.
Ekspert om DNB-resultatet: – Viser impotensen i omdømme-målinger Karl-Fredrik Tangen er kritisk til både DNB og omdømme-undersøkelser.
Sigurd skal finne seg jobb som kreatør. Nå henter han inspirasjon i Cannes Han ble nettopp ferdig som student ved Kristiania. Nå skal Sigurd Torrissen ut i et krevende jobbmarked, og håper å få med seg flere verdifulle impulser fra bransjens største festival.
Kristiania-studenter deltok på Trigger Academy På Høyskolen Kristiania har studenter ved bachelorstudiet i Art Direction og Tekst for første gang fått opplæring i byråets arbeidsmetodikk.
Disse to tingene etterspør bransjen fra utdanningene Nå opprettes et nytt nettverk for høgskoler og universiteter med kommunikasjonsutdanninger.
– Det å studere hos oss er ingen «short cut» Høyskolen Kristiania har Norges mest fornøyde markedsføringsstudenter. Magne Johannessen og Kim Bjørnqvist har flere forklaringer på hvorfor det er slik.