Viste slående tall til bransjefolk: – En krise for dere som sitter her Flere virksomheter sliter spesielt på tre viktige punkter.
TikTok etablerer kontor i Norge Samtidig som fersk rapport viser at bruken av TikTok går ned i Norge, etablerer de nytt kontor i Oslo.
Lanserer ny effektmåling av sponsorater Ipsos og Nosleeptillbrooklyn lanserer i disse dager SponsorCheck, en lavterskels måling for sponsorer og sponsorobjekter.
Ipsos kjøper BrandBooster fra Metro Branding Ipsos AS og Metro Branding AS har inngått en avtale hvor Ipsos kjøper rettighetene til innsiktsplattformen BrandBooster fra Metro Branding.
Nordmenn fremdeles bekymret for bruk av kunstig intelligens Ny undersøkelse viser at nordmenn fremdeles er bekymret for hvordan kunstig intelligens vil påvirke samfunnet.
Snapchat er det hyppigst brukte sosiale mediet blant de unge Kun én annen plattform har økt like mye over de siste tolv månedene, når det gjelder daglig bruk.
De yngste svikter Facebook Siden 2018 har frekvensen svingt mye, men tall fra Ipsos viser at Facebook mister de yngste brukerne når det gjelder daglig bruk av plattformen.
I løpet av ett år har 360 000 opprettet en TikTok-konto: – En eksplosiv vekst Det kommer fram i den siste kvartalsrapporten «SoMe tracker» fra Ipsos.
Disse skaperne har hatt størst suksess på TikTok TikTok avslører de største skaperne, hva som gikk viralt i Norge og de mest populære hashtaggene.
Nordmenn tviler på grønn markedsføring Det kommer fram i en ny forbrukerundersøkelse for Svanemerket.
Utendørsbransjen velger Ipsos som leverandør av neste generasjons DOOH-målinger i Norge – Vi er sikre på at den nye Outdoor Impact-løsningen vil sette den norske utendørskanalen i forkant når det gjelder mediemåling.
Nærmer seg én million norske brukere på TikTok Det viser ferske tall fra Ipsos kvartalsrapport av sosiale medier.
Tre av fem barn og unge følger influensere Over 60 prosent av barn og unge følger influensere. Samtidig har 32 prosent kjøpt et produkt fordi noen de følger har reklamert for det.