Rødt er vinneren av sosiale medier i årets valgkamp Det er kanskje usikkert hvordan valget vil slå ut for Rødt, men i sosiale medier vinner de valgkampen.
Rødt har bommet med kommunikasjonsstrategien i flere valg, men i 2021 traff de blink: – Sjukt å se at det funker Rødts plan for lykkes i denne valgkampen var å ikke være så mye i redigerte medier, men heller fokusere på sosiale medier.
På to dager har Rødt samlet inn 800.000 kroner - nå skal de svi av penger på annonsering før valgdagen Og pengene skal ikke gå til Facebook, fastslår Rødts kommunikasjonsansvarlig.
Rødt legger seg flate etter bildebruk i Facebook-post – Nå som vi er klar over bakgrunnen for bildet, er det naturligvis ikke så aktuelt for oss å bruke det igjen, sier kommunikasjonsansvarlig.
Rødt: – Ekte spiser fancy til frokost Det er et internt «slagord» blant kommunikasjonsarbeiderne i partiet Rødt.