Cookiedøden avlyst – igjen: – Vi har brukt årevis på noe som aldri skjer Etter fem år med lovnader om en cookiefri fremtid, trekker Google nok en gang i bremsen. ANFO, Adform og OMD frykter at utsettelsen vil forsinke nødvendig innovasjon – og sende feil signal til markedet.
Drange om å gi seg som ANFO-leder: – Jeg føler meg privilegert Dette mener den avtroppende ANFO-sjefen han har lyktes med og dette har han ikke fått så bra til.
Etterlyste bedre samarbeid: Dette svarer bransjeorganisasjonene – Vi er med andre ord ikke helt enig med Mussa.
SNAFU: Situation normal, all fucked up «Dessverre ikke en upresis beskrivelse gitt dagens usikkerhet, og uforutsigbarhet knyttet til geopolitikk, miljø, handel og generell økonomi», skriver Jan Morten Drange i ANFO i dette innlegget.
– Etterspørselen etter å lære mer om KI er enormt stor – Skyhøyt langt over alle andre ting bransjen ønsker å lære seg framover.
Tanker om 2025 og fremtiden «Det som er så fint med å mene og spå om fremtiden er jo at ingen arresterer deg om du sier noe som er feil. Her er det rett og slett høy takhøyde for eventuelle bommerter», skriver Jan Morten Drange i dette innlegget.
Ny undersøkelse: 1 av 4 annonsører tror KI betyr færre medarbeidere Bransjen spår at kunstig intelligens vil føre til færre ansatte og sparte utgifter.
KI-fakta, elefanter i rommet, og litt til «Elefanten i rommet er en nødvendig omstilling, og jobber og funksjoner som blir borte eller endret. Både på kundesiden og hos samarbeidspartnerne», skriver Jan Morten Drange i dette innlegget.
Nesten halvparten av redaktørene sier de føler seg presset av annonsørene Redaktører oppgir at de i flere tilfeller har opplevd forsøk på påvirkning fra de som kjøper annonseplass.
Anbudsveilederen slanket kraftig – ANFO-sjefen endelig fornøyd Kritiserte anbudsveilederen for å være for omfattende – nå sier Jan Morten Drange seg fornøyd med kortversjonen.
Dette mener annonsørene om Mediebyråforeningens nye anbudsveileder – Kompensasjon løser ikke byråenes frustrasjon.
ANFO-sjefen kritisk til nye pitche-føringer: – For omfattende Ny veileder skaper diskusjon mellom bransjeforeningene.
Elon Musk-krangel setter en stopper for brand safety-initiativet Brand safety-initiativet GARM settes på pause.
ANFO-sjefen om nedslående rapport: – Ganske skuffet Jan Morten Drange synes det er synd at store internasjonale selskaper soper inn annonsekronene foran øynene til redaktørstyre aviser.
Derfor dropper JCP å være med på kontroversiell pitch – At kriteriene her er såpass snevre gjør det uaktuelt for oss å delta på denne
Byråvalg er konkurs: – Vi hadde for få kunder Tjenesten som skulle hjelpe merkevarer med å velge byrå er historie.