Partnerstudio-sjefen forbereder seg på et usikkert 2023 – Men i tider med potensiell nedgang finnes det alltid muligheter, så det gjelder å være i stand til å spotte de. Jeg tror det blir litt «fighter spirit» i bransjen neste år, og som MMA-fan kan jeg si at det passer meg fint.
Dette uttrykket har fått bein å gå på internt i Per Høj – Kult om det ble et kjent og etablert uttrykk i resten av bransjen også.
Dette må Esben alltid gjøre for at det skal bli ordentlig jul Også er han usikker om hodet eller kroppen vinner nyttårsforsettet.
Hanne i Farmasiet tror det sjelden har vært vanskeligere å gi en spådom for et nytt år – De som sørger for å forstå kundene sine godt og hvilke behov de har nå, er i en god posisjon.
I år bytter Jørgen ut ribba med surf & turf Og er ellers godt forberedt for et tøffere 2023: – Jeg blir ukentlig truet med sparken av Tore Woll, så jeg er på en måte rustet for alle permitteringsvarsler som måtte komme.
Karl i Los&Co deler hvilke tre bransjeuttrykk han er lei, og hvilke tre som vil prege 2023 – Så mange viktige saker, pakket inn i et så ullent uttrykk som alle kan si og ingen helt skjønner.
Dette spiser Aina hver eneste julaften – Det kommer fra da moren min var barn og de ikke hadde penger til å kjøpe nok julemat til å bli mette.
Celine er diplomatisk og serverer både pinnekjøtt og ribbe til jul – Det skal sies at mannen min er vokst opp med kalkun på julaften, men så diplomatisk er jeg ikke. Det får være grenser.
Tante Randis sosiolog spår at vi blir mer opptatt av kvalitet, gjenbruk og reparasjon neste år – Det er mindre penger i omløp, og vi må tenke smartere og mer strategisk. Historisk sett er nedgangstider løftende for kreativiteten.
Aleksander tror neste år blir «bedre enn vi fryktet» Og spår at uttrykket «usikre tider» blir en gjenganger i forbindelse med generell beslutningsvegring.
Disse språkuttrykkene er kommunikasjonsdirektøren i FHI lei av – Kan styre meg for alt som ikke lever men som likevel «leverer».
Theis fra Per Høj tror 2023 er året vi får bukt med nordmenns reklametretthet – Til det trengs modige kreatører og, ikke minst; modige markedssjefer.
Disse reklamene fikk Lars i Vipps til å flire – Hvem visste at det kunne være så gøy å se på en over-kul markedsgjeng og folk med for dårlige allmennkunnskaper?
Dette er det morsomste Carina Olset har gjort i år – Det er det utvilsomt morsomste jeg har gjort i livet.