– Det er utfordrende om publikum ikke opplever det som all right å sitte og se reklamen Sjefen for Capa Kinoreklame innrømmer de har utfordringer med folk som kommer seint for å slippe reklamen. Men de jobber med tiltak for å få fulle saler.
CAPA: Betydlig færre norske bidrag sendt inn til Cannes Lions Norsk Cannes Lions-jurydeltagelse bestemmes av antall løver som vinnes hvert år. Færre bidrag gjør at det spøker for norsk juryering i fremtiden.
I reklamemarkedet skjer det mye positivt for norske kinoer «Det kommer stadig flere oppløftende kino-nyheter. Antall solgte kinobilletter øker. Øker gjør også reklameomsetningen på kino», skriver Espen L. Pedersen.
Media Direct Norge utsolgt for kinoreklame i 2022 Media Direct Norge (MDN) har besluttet å sette sluttstrek for salg av kinoreklame ut året.
Reklamebæreren kino er i ferd med å bli friskmeldt «Kino har startet oppturen og er prosentvinneren i reklamemarkedet.», skriver Salgs- og markedssjef i Media Direct Norge, Christer Solberg.
Nå er Media Direct Norge utsolgt for kinoreklame – Dette er jo et luksusproblem som vi ikke hadde drømt om, sier markedssjefen.
Gleder seg til å selge kinoreklame igjen – Kino som mediekanal er nok den hardest rammede av samtlige mediekanaler.
Kinoreklamebransjen rammet hardt av koronaåret Stengte kinoer har ført til at den delen av kinobransjen som driver med reklamesalg, også sliter med permitteringer og nedbemanning.