Kiwi og «Mækkern» har skjønt noe få andre har «Jeg mistenker at disse kampanjene ikke først og fremst er laget for å rekruttere flere restaurantmedarbeidere og butikkansatte», skriver Hans Petter Stub.
Fikk reklame-kritikk. Nå svarer matvarekjedene Ekspert på dagligvarehandel, Odd Gisholt, mener matvarekjedene bruker for mye penger på reklame. Kjedene selv er uenige.
Priskrigen er i gang: – Matvarekjedene bruker altfor mye penger på reklame Dyrtid og priskrig på matvarer gjør kundene mer oppmerksomme på dagligvarebutikkenes markedsføring, mener eksperter.
Kuttet momsen – solgte 500 tonn mer fisk Da Kiwi innførte «momskutt» på fisk denne høsten, kastet Rema 1000 og Coop Extra seg med. Resultatet? Nordmenn valgte fisk til middag.
Abonnement-løsning på Meta: Dette kan det bety for annonsørene Meta har luftet forslaget om å innføre en abonnementsavgift på sine plattformer. Hvordan vil det påvirke annonsører?
Årets Grand Prix-vinner kan fungere som et forbilde for alle som jobber med markedsføring Kiwi skaper full effekt med bærekraft og PHD og WAL stikker av med Grand Prix i ANFO Effekt.
Hedrer bransjen under ANFO Effekt – Det har vært en gigantisk dugnad i bransjen, vi er flere mennesker som har blitt flinkere og det er hele bransjen som har løftet oss til dette her.
Spoon lanserer skreddesrsydd kommersiell plattform for markedsføring av mat og drikke Den nye innholdsplattformen brukes allerede av store globale merkevarer.
Geelmuyden Kiese og Trigger stikker av med tre IN2Sabre-gull Norske byrå hevder seg i internasjonalt konkurranse.
Trigger har hele sju jobber på shortlist i EM for PR: – Vi har ambisjoner om å hevde oss i toppen Trigger, Geelmuyden Kiese og PR-Operatørene skal forsvare de norske fargene i årets VM for PR.
Professor kaller Kiwi-prising et PR-stunt KIWI har som eneste aktør ikke hevet prisene, blir beskyldt for PR-stunt.
Ble kåret til årets byrå i Europa: Trigger ble den store norske vinneren under årets «EM i PR» Norge hadde 44 vinnersjanser i årets utgave av European Exellence Awards. Det ble storfangst for norske byrå fredag kveld.
Vipps topper listen over best likte merkevarer for tredje året på rad Og i Danmark topper MobilePay listen: – Det er stas å ha samlet de to sterkeste merkevarene i Norden i ett selskap, sier leder for mennesker og merkevare i Vipps, Even Westerveld.
44 norske nominasjoner i «EM i PR» Shortlistene for European Excellence Awards ble sluppet torsdag kveld. Det er 44 norske vinnersjanser på listene.
Slik skal KIWI unngå grønnvasking i kommunikasjonen sin – Med såpass mange som mottar informasjon og reklame fra oss så har vi et stort ansvar. Når vi kommuniserer så gjør vi det ikke bare om oss selv, men og om produktene vi selger.