Fra mål til resultater: Kunsten å måle langsiktig effekt av kommunikasjon «Nøkkelen til vellykket langsiktig kommunikasjonsarbeid ligger i balansen mellom det vi kaller resultatmål og effektmål», skriver Torunn Sæth og Simen Kjær i dette innlegget.
Starter fotballag for unge i kommunikasjonsbransjen: – Vi hepper med ball og leker med sjarm Kommunikasjonsbransjens nyeste lavterskeltilbud handler verken om presseklipp eller politiske utspill – men om fotball. Nå har ti unge rådgivere og kommunikatører startet lag, og flere er på vei inn.
Smør vinner «Årets Skaper» på Make Oslo 2025 Det ble Smør Studio som stakk av med seieren da syv lag konkurrerte om å levere den beste kommunikasjonsløsningen for Amnesty International på Norges eneste kreative hackathon.
SATS anklages for villedende markedsføring Treningsformen Reformer Pilates trender i sosiale medier. Nå mener flere at SATS markedsfører det nye tilbudet på en villedende måte. Treningskjeden avviser kritikken.
Vilde T. Coward slutter i Kruse Larsen Hun forlot Sannum & Bergestuen etter et halvt år, og har nå også sagt takk for seg i Kruse Larsen. Nå går turen videre til noe helt annet.
Ny kommunikasjonssjef i Coop Nordvest: – Jeg hylte Etter lengre tid uten kommunikasjonssjef, har Coop Nordvest ansatt Lisa Marie Husby.
Gir seg som kommunikasjonsleder i Avinor etter 13 år Etter mer enn to tiår i kommunikasjonsbransjen skifter Joachim Westher Andersen spor.
Slik jobbet de for å få søkere til nytt politistudie: – Ville ha mindre «action» Kommunikasjonsavdelingen ved Politihøgskolen tok i bruk flere virkemidler for å få folk til å søke seg til studiested Alta.
Ny kampanje speiler Oljefondet for å knuse myter Halve Norge frykter at skogen er i ferd med å forsvinne. Ved å låne litt av Oljefondets sterke kjennskap, lanserer Norges Skogeierforbund nå Skogfondet – «Norges grønne pensjonsfond».
Klimakrisen drukner i storpolitikk: – Miljøkommunikasjon har aldri vært vanskeligere Mens krig, økonomisk uro og storpolitikk preger nyhetsbildet, blir norsk natur bygget ned bit for bit. – Vi ser en systemsvikt, og det er en utfordring å få folk til å bry seg når andre kriser skriker høyere, sier kommunikasjonssjef Torbjørn Hundere i Naturviterne.
Fra lederstilling i TRY til topplederjobb i Inspirit Maiken Sørensen går fra stillingen som leder for rådgiverne i TRY Råd til topplederjobb som salgs- og markedsdirektør i teknologiselskapet Inspirit. Hun tiltrer stillingen 1. mars.
Nationaltheatret med satirestikk til hoppskandalen: – Vi har jukset Ski-VMs store snakkis får nå en teatralsk vri. Nationaltheatret parodierer hopplandslagets dress-skandale i en ny video – og får både hyllest og kritikk.
Sju av ti talspersoner er menn – Utviklingen går absolutt ikke i riktig retning – Fordelingen er deprimerende.
Ferdig i jobben etter ett år – dette skal hun jobbe med nå I fjor ble Stine Camilla Bjerkestrand kommunikasjonsdirektør i Helsedirektoratet etter sammenslåingen med Direktoratet for e-helse. Nå går hun til en nyopprettet toppstilling i Signo.
Flere opplever økt omfang av KI-søknader Miljødirektoratet måtte legge flere søknader til side, mens Bane NOR endret praksis, delvis på grunn av at mange søkere brukte kunstig intelligens.
Av 198 søknader ble flere av dem lagt til side: – De var helt uaktuelle Kjetil Hillestad i Miljødirektoratet ble forbauset over antallet søkere til et vikariat i kommunikasjonsavdelingen. Men mange av søkerne hadde brukt samme triks.
Tidligere GK-partner blir kommunikasjons-topp på BI – Hun vil få en sentral rolle i arbeidet med å videreutvikle organisasjon og kultur.