Grønnvaskingsplakaten er et symptom på et stadig sterkere behov for dokumentasjon Både Apeland og Footprint har signert plakaten, nå gjenstår det for Try Råd og skrive under lovnaden om å jobbe mer bærekraftig.
– Fremtidens kommunikasjon vil ikke få mye oppmerksomhet, med mindre det er inspirerende og påvirker samfunnet og miljøet på en positiv måte Vilma Luamo-aho holdt foredrag om fremtidens digital kommunikasjon.
Hva skjer hvis vannet i Oslo blir borte? Dette er hvordan kommunen jobber med å få oppmerksomhet rundt noe «ingen bryr seg om» «Historien om Oslo uten vann» har vært viktig i arbeidet for å skape felles forståelse og for å kunne formidle fagstoff på en enkel måte.
– Vi så konsekvensen av falske nyheter 22. juli 2011 Da Kristoffer Egeberg i Faktisk.no skulle demme opp for oppbyggingen av falske nyheter som de så i utlandet, innså de at det allerede var godt plantet i Norge.
Uten penger eller PR-byrå i ryggen prøvde Ina og organisasjonen hun leder å vinne kampen om rusreformen – Vi skjønte at det var umulig å være i forsvarsposisjon
–Å ha et nettverk til politikere gjennom Facebook har betydning for vilje til å avgi personstemmer Kari-Steen Johnsen har forsket på hvordan vil sosiale medier prege valgåret 2021.
– Nå må kommunikasjonsfolk vise sin verdi for bedriftene – Over hele verden er det nå økonomisjefer som ser på hvordan de kan kutte kostnader for å redde bedriftene sine. Derfor må kommunikasjonsfolk bevise sin verdi for bedriften.
75 prosent av kommunikatørene mener at ledelsen hører på dem Det viser en undersøkelse fra Kommunikasjonsforeningen i samarbeid med Høyskolen Kristiania.