«Hjemmekontor» er et begrep som egentlig har gått ut på dato «0645 avbrøt vi gode kolleger i tannpussen, med chatmelding om status og beskjed «Iverksett hjemmekontor, avvent nærmere beskjed»», skriver Even Bolstad og forteller om da det brant i nabobygget.
Jeg husker at jeg tenkte: Nå skjer det. Det blir et før og et etter for oss alle «Det er 12.mars 2020. Vi går i korridorene fra statsministerens kontor og ned til presserommet. I veska mi ligger talepunktene vi hadde gått gjennom like før», skriver Mona Sæverud Higraff.
Derfor pusset JCP opp nabobutikken – Da vi sammen satt oss ned for å se om det var noe vi kunne gjøre for nærmiljøet for å feire at vi var tilbake til hverdagen var valget enkelt.
Flere likheter i nordisk krisekommunikasjon under pandemien Den høye tilliten til media og myndigheter var en viktig forutsetning for en krisekommunikasjon som la vekt på eget ansvar.
Har analysert den offentlige koronakommunikasjonen: Derfor funket «meter’n» «Vi analyserte 30 korona-pressekonferanser. Slik prøvde Bent, Erna, Raymond, Camilla og Espen å mobilisere befolkningen til handling.», skriver Maria Isaksson og Mona Kristin Solvoll.
Unik forskning fra Helsedirektoratet viser effekten av markedsføring i sosiale medier Testet effekten av målrettet markedsføring mot 234 000 utenlandske nordmenn.
Nå kan folk komme på kontorene igjen. Dette gjør byråene – Vi starter med litt kardemommelov-tilnærming til dette
Trigger-sjefen om koronaåra: – Å springa er som medisin Bente Kvam Kristoffersen fortel i dette joleintervjuet om korleis trening har fungert som terapi for ho under koronakrisa.
Zynk-sjef Guri Størvold: – Vi har fått vår dose av kritikk for at vi ikke var flinke nok under koronaen Pandemien traff selskapets ansatte hardt, melder samtidig om rekordvekst i antall ansatte.
Høie: Kunne vært bedre på koronainformasjon til innvandrere Helseminister Bent Høie (H) sier at regjeringen kunne ha vært bedre på å nå ut til innvandrere med informasjon om koronaviruset.
En ode til gjenåpningen av Norge På lørdag stod nordmenn over hele landet i kø. Pressesjefen for byrådet i Bergen har skrevet denne flotte teksten om tiden vi har vært gjennom og tiden vi går inn i.
Slik klarte Oslo kommune i samarbeid med Trigger og Vi er OSS å få flere unge til å vaksinere seg – Tilbakemeldingene tyder på at vi traff blink.
Når journalister har spørsmål om karantenehotell og testing er det Roger fra Corporate Communications som tar telefonen Corporate Communications fungerer som pressekontakt for Ullensaker kommune. Kommunen som huser flere karantenehotell og landets hovedflyplass.
Arrangerer festivaler som trekker flere hundre tusen gjester, men etter korona er de redde for å reklamere med for mye folk på bildene – Korona har gjort noe med oss, og det må vi som kommuniserer huske.
Krever at Facebook og Twitter fjerner anti-vaksineinnlegg I et brev fremkommer anslag om at 59 millioner personer følger brukere som fremmer anti-vaksinebudskap på Facebook, Instagram, Twitter og YouTube.
Da pandemien kom innså sykehuset at de måtte ta grep:–Vi fjernet mellomleddene som ofte har gjort at kommunikasjon ikke fungerer og informasjon har stoppet opp – Vi som jobber med kommunikasjon i sykehus har virkelig fått kjenne trykket, og erfart hvor viktig informasjon og kommunikasjon er under en pandemi.
Tromsø kommune har ansatt egen «korona-kommunikasjonsrådgiver» Han begynte for to uker siden og ble kastet rett ut i et nytt utbrudd i kommunen.