Gitmark om Vipers-oppstyret: – Denne uken har vist at krisehåndtering er en fagdisiplin – Det var en strategi å søke mest mulig nasjonal oppmerksomhet, men jeg hadde ikke drømt om at vi skulle lykkes så godt.
Forlaget beklager Forlaget beklager kommunikasjonen. Men forfatterene gir seg ikke. – Vi beklager hverken kommunikasjonen eller boken.
Ekspert om NRKs Strømøy-håndtering: – Et mislykket forsøk på å skjerme ledelsen Da nyheten om at den kjente programlederen var ferdig i NRK sprakk, svarte ikke ledelsen på spørsmål fra pressen.
Slik jobbet kom-avdelingen til Telenor da nettet kollapset i pinsen Telenor får kjapt tilbakemeldinger når de ikke lykkes i kommunikasjonen.
Ta eierskap til krisen, før krisen tar deg «Angrende syndere, som erkjenner sine feilsteg, som har lært av dem og endret seg, er mennesker vi gjerne tilgir», skriver Jan Tore Savic Knutsen om Simen Velle.
Petter Stordalen gjør rett i å ikke kommentere skattesaken «Forrige uke startet skattesaken Petter Stordalen har anlagt mot staten fordi han mener Skatteetaten uriktig krever flere hundre millioner. Han gjør rett i å ikke kommentere saken direkte i media. Ennå», skriver Nils Erlimo.
Slottet har et kommunikasjonsproblem «Medieoppslagene reiser i beste fall noen spørsmål både rundt kongens helse, men også rundt krisekommunikasjonen til slottet», skriver Simen Murud Gundersen, kommunikasjonsrådgiver og student
Drapsbølgen setter lokalsamfunnet på prøve – Dette tilfellet ble spesielt på grunn av den allerede høye forekomsten av drap på nyåret. Mediedekningen, både lokalt og nasjonalt, var enorm
Bane NOR om kommunikasjon etter krisen: – Vi må bli flinkere Togtrafikken på Østlandet har hatt store problemer den siste uken. De ansatte på kommunikasjon i Bane NOR har hatt nok å jobbe med.
Var pandemiens stemme: Dette mener han er viktigst i en krise – Jeg ble faktisk litt overrasket over at andre syntes kommunikasjonen var så god, sier Espen Rostrup Nakstad.
Krisetopper inngår kurssamarbeid De tidligere kommunikasjonssjefene Kristina Bolstad Picard og Lasse Sandaker-Nielsen inngår kurssamarbeid med kommunikasjonsbyrået Bohr.
2023 – året vi gikk fra krise til krise «NRK-programmet Bamsegutt, Sindre Finnes’ aksjekjøp, solbrille-tyveri, politikervennskap, rentemarginer og offentlig refsing. Krisekommunikasjon har satt preg på dette året», skriver Anne-Lise Mørch von der Fehr.
Ekspert om Høyres strategi: – Høyst uvanlig i norsk politikk Erna Solbergs ektemann får omtrent all skyld for krisen i partiet.
Kruse Larsen henter topprådgiver fra Posten Andreas Oftedal er ansatt som seniorrådgiver i Kruse Larsen. Oftedal har tung erfaring fra både politikken og kommunikasjonsbransjen.
Ekspert om Foreningen FRI sitt pedofili-svar: – De kunne ikke gjort noe annet Foreningen FRI valgte å ta avstand fra egen historie etter en artikkel i Aftenposten.
Follobanen: Da Bane NORs kommunikasjon gikk av sporet Det gikk ikke på skinner da Follobanen skulle åpne – det følte kommunikasjonsavdelingen i Bane NOR både på kropp og sjel.
«Hjemmekontor» er et begrep som egentlig har gått ut på dato «0645 avbrøt vi gode kolleger i tannpussen, med chatmelding om status og beskjed «Iverksett hjemmekontor, avvent nærmere beskjed»», skriver Even Bolstad og forteller om da det brant i nabobygget.
Jesus Crisis – nå igjen? «En krise kommer sjelden alene, sies det. I min karriere har det vært en slags følgesvenn som er like presis som skattemeldingen», skriver Kenneth Bjerga i Easee.