Hvorfor skylder vi alltid på AI? «I reklame- og kommunikasjonsbransjen ser vi stadig at AI-teknologi blir syndebukken når noe ikke går som planlagt. Dårlige bilder? AI sin feil. Lite engasjerende innhold? AI sin feil. Denne typen reaksjoner, som vi ser i debatten rundt Friele-kampanjen, er rett og slett en avsporing», skriver Fredrik Pettersson i dette innlegget.
Norge henger etter på KI: – En kommunikasjonsutfordring Norge ligger lengst bak i Norden på KI-adopsjon, men Microsofts nye kommunikasjonsdirektør vil tette gapet gjennom opplæring og inspirerende historier.
Seks av ti i reklamebyrå bruker KI til å lage innhold Teft sin årlige bransjeundersøkelse viser at bruken av KI har doblet seg i bransjen siste året. Mest ivrige er de i reklamebransjen.
Kritikken haglet – nå snur Friele og oppdaterer kampanjen KI-bildet skapte storm – nå har Friele gjort helomvending i julekampanjen.
Raser mot Friele sin KI-julekampanje: – Mangler innsatsen budskapet fortjener Fotograf og markedsfører reagerer kraftig på at Friele bruker kunstig intelligens i årets julekampanje.
Pål Machulla mottar årets hederspris – Det er gledelig å få denne anerkjennelsen, samtidig som jeg blir litt satt ut, sier prisvinneren.
Lager KI-podkast om hver Facebook-venn:– De fleste synes det er litt ko-ko Kreativ leder i Dinamo, Eirik Stensrud, hyller Facebook-vennene sine – én podkastepisode av gangen
Slutter etter et halvt år: – Jeg kjente på savnet Etter et halvt års tid hos HvabeHager, har Knut Guttorm Jermstad returnert til sin tidligere arbeidsgiver.
Dette blir de viktigste forbrukertrendene framover Dette er de viktigste økonomiske trendene framover og hva de betyr for markedsførere.
Perplexity – journalisters favoritt og nemesis Når journalister skal finne bakgrunnsinformasjon til artikler, er det ofte ikke ChatGPT som er det foretrukne verktøyet.
Sparebank 1 går ærlig ut om KI-fadesen Sparebank 1 Østlandet innrømmer at de fremdeles ikke har lagt tabben bak seg. I flere måneder etterpå var de svært forsiktige, nesten paranoide, men nå er banken forsiktig i gang igjen med bruken av KI.
Podkasten «Smart Forklart» når 100 episoder I sommer introduserer de kortere episoder for å holde lytterne oppdatert med fakta i en lett tilgjengelig form.
Byrådet i Bergen har besluttet endringer for bruk av Facebook og Instagram Bergen kommune forbereder seg på Metas varslede endring av brukervilkårene. Vil slette bilder med gjenkjennbare ansikter for å være føre var.