TRY stakk av med flest priser under Gullhaien TRY vant både gull, sølv og bronse i åpen klasse under den nye prisen Gullhaien, som hedrer kreativ bruk av kunstig intelligens i kommunikasjonsbransjen.
– Bryter loven Nettbutikker som bruker Googles prisverktøy bryter markedsføringsloven, ifølge Forbrukertilsynet.
Ny KI-løsning skal effektivisere annonsekampanjer Adform lanserer produkt som skal gjøre programmatiske annonsekampanjer mer effektive.
Cobrief vil revolusjonere anbud – vokser uten å hente penger – Nå har vi de aller fleste byråene på kundelisten.
Utlandet redder omsetningen til Smidesang & Lyng Økt tilstrømming av kunder fra utlandet skal sørge for at de tripler omsetningen på noen år.
Microsoft Norge velger Storm som nytt PR-byrå Etter en omfattende pitch-runde før nyttår, har Microsoft Norge bestemt seg for at Storm blir selskapets nye PR-byrå.
Legger seg flate etter kvinnedagsinnlegg: – Kan ikke forsvare det Tre menn, ingen kvinnelige ansatte – men fem KI-genererte «kolleger». Da Well Told gratulerte de kunstige kvinnene sine med kvinnedagen, ble det kalt både «umusikalsk» og «helt feil signaler». Nå beklager byrået.
Flere opplever økt omfang av KI-søknader Miljødirektoratet måtte legge flere søknader til side, mens Bane NOR endret praksis, delvis på grunn av at mange søkere brukte kunstig intelligens.
Svenske GK-topper starter eget KI-byrå – Vi ser et tydelig hull i markedet for skalerbar og strategisk kommunikasjon som sparer tid og leverer resultater.
Rekordhøy kompetansemangel i Norge – hva betyr det for kommunikasjonsbransjen? Mange søker seg til kommunikasjonsroller, men kravene endrer seg. Rekruttere ser et gap mellom utdanning og arbeidsliv, Kommunikasjonsforeningen merker økt etterspørsel, og utdanningen tilpasser seg nye behov.
Oslo Reklamebyrå slås konkurs: – Til slutt må du bare kaste kortene Oslo Reklamebyrå avvikles etter flere år med økonomiske utfordringer. Byrået er konkursbegjært av NRK Aktivum, og bobehandling venter.
Anorak-prosjekt får internasjonal oppmerksomhet: – Har levd sitt eget liv Anorak, Eidsiva og fotballklubben HamKam har laget en fotballtrener basert på kunstig intelligens. Nå er det blitt omtalt i flere internasjonale medier.
inzpire me åpner plattformen – vil øke budsjettene som går til influenser-bransjen inzpire me, en nordisk plattform for samarbeid mellom annonsører, influensere og managements, åpner nå plattformen og gir annonsører gratis tilgang.
Dentsu Norge sikret eksklusiv tilgang til Googles nye AI-verktøy for videoproduksjon – VEO-2 vil sette en ny standard for kreativitet og effektivitet, sier Paal Fure.
Ny AI-løsning skal gi bedre annonsemålretting Adnuntius introduserer en ny løsning for annonsemålretting som tar i bruk kunstig intelligens.
Eventbransjen må tenke nytt:– Spillereglene fungerer ikke lenger Nye generasjoner, kortere oppmerksomhetsspenn og økte kostnader tvinger eventbransjen til å tenke nytt. Bransjeeksperten Julius Solaris advarer arrangører mot å fortsette som før.
Publicis Groupe avslutter 2024 som verdens største reklamekonsern – For oss er det uten tvil fordelaktig, om enn ikke en forutsetning, å være en del av et Publicis fremgang.
Fire innholdstrender for 2025 «Særlig ett ord kommer til å komme på alles lepper», skriver Julia D. Edin i dette innlegget.