Disse seks kjemper om å bli «Årets Markedsfører» Vinneren stikker av med én million i annonsekroner hos Schibsted.
Vipps opplevde sin verste nedetid: – For oss er dette alvor, men vi liker å legge til en lekenhet i all vår kommunikasjon – Kan man si unnskyld på en kul måte?
Disse reklamene fikk Lars i Vipps til å flire – Hvem visste at det kunne være så gøy å se på en over-kul markedsgjeng og folk med for dårlige allmennkunnskaper?
Vipps har slått seg sammen med MobilePay – dette blir konsekvensene – Skal vi ha nærhet til folk så må vi snakke det språket til landet vi er i. Det er flere skandinaviske selskaper som kommuniserer på engelsk til forbrukerne, men jeg tror det skaper en avstand til folk flest.
Mener norske markedssjefer har manglende fokus på nye kunder Halvparten av norske bedriftsledere oppgir i en ny, stor undersøkelse å ha hovedfokus på eksisterende kundemasse i stedet for å jakte nye – det bekymrer ekspertene.
– Vipps-språket har blitt en del av kulturen Unngår bevisst en type ord: – Det er skikkelig fy fy hos oss.
Her er årets gigant-jury i Anfo Effekt – ANFO Effekt er en fabelaktig arena for læring og kompetanseheving.