Vilde T. Coward slutter i Kruse Larsen Hun forlot Sannum & Bergestuen etter et halvt år, og har nå også sagt takk for seg i Kruse Larsen. Nå går turen videre til noe helt annet.
Det er bra at Eivind Trædal misliker LinkedIn! «Etter å ha fulgt Trædal i årevis på Twitter (X) og Facebook, har jeg stor forståelse for at han misliker LinkedIn – det er rett og slett ikke rett forum for hans type ytringer», mener Rune Jevne Sjøhelle i PWC.
Derfor misliker jeg LinkedIn så mye «Det er få ting jeg synes er mer uutholdelig enn å være i en sosial setting der alle opptrer smiskete og skrytende samtidig som de fortier seg selv i møte med spennende og/eller kontroversielle temaer», skriver Eivind Trædal i dette innlegget.
Fant drømmepartneren etter 40 søknader og 11 dater: – Det måtte bli henne Håkon Wåge-Lorentzen tok en uvanlig tilnærming til rekruttering da han søkte ny partner til eventbyrået Ophelix. Nå har han landet drømmekandidaten – etter en viral prosess med frierbrev, burrito-dates og personlig oppfølging av hver eneste én.
Retriever lanserer LinkedIn-overvåking – LinkedIn varsler gjennomgang LinkedIn advarer mot uautorisert datainnhenting. Samtidig lanserer Retriever et nytt verktøy for overvåking og analyse på plattformen.
Disse er nominert til Linkiaden-prisene Når LinkedIn-konferansen Linkiaden går av stabelen 8. april, skal ikke bare deltakerne lære mer om plattformen – de beste på LinkedIn skal også hedres.
Legger seg flate etter kvinnedagsinnlegg: – Kan ikke forsvare det Tre menn, ingen kvinnelige ansatte – men fem KI-genererte «kolleger». Da Well Told gratulerte de kunstige kvinnene sine med kvinnedagen, ble det kalt både «umusikalsk» og «helt feil signaler». Nå beklager byrået.
Åpen om angst i arbeidslivet: – Det hadde vært utenkelig før I elleve år har Cecilie Stenbakk Alstad (32) levd med angst, men det har ikke stoppet henne fra å bygge karriere i kommunikasjonsbransjen. Nå håper hun åpenhet kan hjelpe flere.
Fikk betalt under jobbintervjuet: – Burde bli bransjestandard Betalte jobbsøkere for tiden de brukte på casearbeid under ansettelsen av ny markedsfører – nå høster selskapet ros.
Kone & Mann nominert til årets SoMe-byrå Etter bare fem måneders drift er Kone & Mann blant semifinalistene til årets sosiale medier-byrå i HER AWARDS 2025, plukket ut av nærmere 2000 finalister.
Betraktninger fra en som har vært på LinkedIn-kurs «Jeg har hørt at man skal skrive en post om at man har vært på LinkedIn-kurs, så her kommer en post om det jeg husker at kursholderen sa at man skal tenke på når man bruker LinkedIn», skriver Roar Dalmo Moltubak.
Over 200 000 kroner samlet inn til Leger Uten Grenser: – Takk, norsk næringsliv Like før våpenhvilen i Gaza kunne initiativtakerne bak innsamlingsaksjonen #MerEnnBunnlinje overføre over 200 000 kroner til Leger Uten Grenser.
Sto utenfor arbeidslivet i to år: – Du begynner å tvile på deg selv Hun gikk fra to år med avslag og håpløshet til å hjelpe tusenvis ut i jobb. Nå bruker Ingrid Elisabeth Landråk sin egen historie til å inspirere, gi håp og utfordre arbeidsgivere til å se potensialet i de som står utenfor arbeidslivet.
Fikk flere jobbtilbud: – Videoen tok av mer enn jeg hadde trodd Etter en kreativ jobbsøkerreise har Ellinor Stenhammer landet drømmejobben hos Spoon. En video på LinkedIn ble publisert for å skille seg ut – og det fungerte.
TikTok-veksten fortsetter – ingen plattformer bruker man mer tid på Du vet den følelsen når du er på TikTok og du føler du har skrollet i timevis? Du er ikke aleine om å ha det sånn.
Narify er i gang med kundejakten: – Har en lang liste med folk jeg skal kontakte Cathrine Lie Strand har fått base på kontorene til Whydentify i Oslo, og skal suse rundt for å selge Narify til forskjellige aktører.
Byråleder tar «dating»-tilnærming til rekruttering LinkedIn er ikke Tinder, sier folk. Håkon Wåge-Lorentzen er uenig. Med en annerledes stillingsannonse har han fått overveldende respons og over 40 søknader til sitt eventbyrå, Ophelix. Nå er han klar for å gå på «dates» med de rette kandidatene.
Fredrik Fornes lanserer nok en LinkedIn-konferanse Fredrik Fornes utfordrer Hubify med en ny LinkedIn-konferanse, Linkiaden, som lanseres som en konkurrent til Attention – som hittil har markedsført seg som «Norges eneste LinkedIn-festival». Nyheten ønsker ikke hans gamle arbeidsgiver å kommentere.