LinkedIn er egentlig som en tur på byen «Til deg som tror at ansatte er på LinkedIn for å finne seg en ny jobb: Tror du kjæresten din er på byen for finne seg noen å dele livet med?», skriver Cecilie Stenbakk Alstad i dette innlegget.
Norwegian-reklame blir fortsatt hyllet på nett ni år senere «The Flag of Flags» vekker fortsatt begeistring, nesten ti år etter lanseringen. Kampanjen ble en prisvinner og snakkis internasjonalt. Nå deles den på ny i sosiale medier, til stor jubel fra publikum.
Full splid mellom Fredrik Fornes og hans gamle arbeidsgiver Hevder brukerene kan bli utstengt fra LinkedIn. Dette svarer selskapet og LinkedIn.
Diskusjonen raser om ny plattform: – Jo mer genuint innhold, jo bedre Meri Wiik er usikker på om samkjøring av LinkedIn-innhold er veien å gå. – Vi er egentlig enige, svarer daglig leder i Narify.
Meri Wiik – vi er helt enige: Linkedin er ikke stedet for å kontrollere de ansatte. Det er heller ikke Narify «Vi skal være de første til å innrømme at ordvalget vårt ikke var det beste. Det vi skal gi bedrifter, er oversikt. », skriver Kjetil Hundhammer i Narify.
Jeg håper Narify dropper fokuset på kontroll «Kjære Narify. Det magiske med LinkedIn, er det stikk motsatte av hva dere selger som unikt», skriver Meri Wiik.
Nå er Narify på lufta: – Tatt lengre tid og kostet mer enn vi trodde Flere bedrifter har allerede tatt i bruk plattformen, ifølge Kjetil Hundhammer.
Derfor strømmer Generasjon Z til LinkedIn «Det kan virke som om flere unge har logget seg på LinkedIn. Hvorfor har plattformen som lenge har vært gamlingenes fristed blitt relevant blant generasjon Z de siste årene? », skriver Maren Nan Myrseth og Henrik Dale, i dette innlegget.
Oskar Westerlin tar LinkedIn med storm: – Lei overfladisk sirkelrunk Norges største profil på TikTok og Snapchat, gjør comeback på LinkedIn med et klart budskap: Han er lei av overfladiske råd og vil dele konkrete strategier som faktisk fungerer.
Statlig barnevern sine ti bud på LinkedIn «Gitt sektfornemmelsen enkelte får av LinkedIn, deler vi argumentene som våre ti bud», skriver Espen Skran og Irene Ovlien Snellinge i dette innlegget.
Videosøknaden på LinkedIn førte til drømmejobben: – Det føles surrealistisk Etter å ha slitt med å skille seg ut blant hundrevis av tekstbaserte jobbsøknader, tok Isabella Vold Ludviksen et kreativt grep og la ut en videosøknad på LinkedIn. Det tok bare en uke fra videoen ble publisert til kontrakten var signert.
Kimiya delte forlovelsen sin på LinkedIn: – Man må ha en god miks Mener det er helt lov til å være mer personlig på plattformen.
Christine Calvert: – Slik blir du lagt merke til på LinkedIn Under LinkedIn-festivalen Attention kom Calvert med flere litt utradisjonelle tips.
Reagerer på LinkedIn-priser: – Ganske stivt – For store bedrifter er det sikkert en såpass liten utgift at det går fint, men for mindre bedrifter blir det verre, sier Katinka Sletten.
Nå banner jeg kanskje i kirka, men.. det driter jeg i «Den siste tiden har jeg sett noen skadelige innlegg på LinkedIn», skriver Johannes Frantzen.
Tross bråk i toppen lover nå Narify lansering Nyig ble det kjent at den daglige lederen hadde gitt seg etter uenighet med resten av ledelsen. Nå blir verktøyet lansert på markedet.
Fredrik Fornes ferdig som Narify-topp etter tre måneder Trekker seg også fra LinkedIn-konferanse han var med og arrangerte. Udramatisk mener hans tidligere arbeidsgiver.