Menn tjener best i dette byrået: Men sjefen mener det er unyansert Sliter med å rekruttere kvinner inn i de best betalte jobbene.
Basic Bitch-kampanjen går viralt Nå tar hundrevis av dyktige, kompetente kvinner et oppgjør med gammeldagse holdninger om hvordan de bør opptre for å bli tatt på alvor.
Kristine er skeiv og Umar er muslim: Sammen kurser de bedrifter i mangfold – Vi forstår og vet at mange kvier seg for å trå feil i dette landskapet, men den største feilen man gjør er å ikke gjøre noe
Kommunikasjon, skyting og stafett «Igjen skrives det om svenske tilstander, utenforskap i idretten, sprengt banekapasitet og skyting. Kommunikasjonsutfordringen ligger å skape forståelse for at østkanten er mer enn dette», skriver Yousef Musavi.
Når markedsføring overskygger virkeligheten «Minoriteter har en tendens til å få skinne – på dager som passer organisasjonen best», skriver Ashkan Parvizian
Denne annonsen stakk av med høythengende pris Stendi vant historiens første pris for årets mest inkluderende stillingsannonse på Norges største seminar for HR, bemanning og rekruttering, The Hunt i Oslo.
– Vi skal sette standarden for fremtiden Det nyoppstartede byrået, Fabelaktig Film, ønsker å være en pådriver for endring i bransjen.
Det nytter ikke å kvotere, hvis damene takker nei «En fersk analyse fra Retriever viser at bare én av tre mediekilder er en kvinne. Det er lett å skylde på redaksjonene, men sannheten er at kvinnelige kilder oftere takker nei. », skriver Guro Lindebjerg og Maren Bækkelund Ellingsen i dette innlegget.
Helene Olafsen og Fam Irvoll inngår samarbeid med Egmont People Motedesigner Fam Irvoll og programleder Helene Olafsen står bak DAAE Studio. Nå skal klesmerket løftes til nye høyder.
Scorer høyt i ny undersøkelse om likestilling og mangfold: – Ikke overrasket Sammen med to andre bransjer scorer aktører innenfor PR, markedsføring og kommunikasjon best av alle.
Vi starter ingen prosjekter eller prosesser uten at målgruppene er involvert «Når vi går opp stier vi ikke har gått før, er det lett å tråkke feil. I vår forespørsel til Malin Langøy Aarbø, tråkket vi feil og det beklager vi», skriver Maryam Iqbal Tahir.
Kjære Kulturdirektoratet: Nei, jeg ønsker ikke å være en poster girl i rullestol «Å bruke en person med en fysisk “defekt” for å sole seg i glansen av egen mangfoldsdugnad, er en dårlig løsning», skriver Malin Langøy Aarbø.
«Hvordan har du fått jobb i NRK?» En personlig historie om søken etter tilhørighet «Og jeg må innrømme at det spørsmålet har ligget som en dunst av usikkerhet og sorg over meg i den første tiden i ny jobb», skriver Irina Gorokhova.
Da Lindis og organisasjonen hennes ville ha voksne fargede i kampanjen var motstanden stor – Jeg ble perpleks av diskusjonene og overrasket over at kommunikasjons- og markedsføringseksperter var skeptiske til det.
Har norske selskaper noe å tape på å være ærligere? «Er det glansbildene som gir den virkelige merverdien når bedriften skal kommunisere?», spør Alexander Wie Flaa.
Skal vi oppnå faktisk mangfald, må satsinga femne fleire typar minoritetar «Kommunikasjonsavdelingane må ikkje vere ein propp i systemet når tiltaka frå ytringsfridomskommisjonen skal setjast i verk.», skriv Mone Celin Skrede.
Ole Christian Apeland: –Kjønnsfordelingen i kommunikasjonsfaget er ikke bra Kommunikasjonsbransjen bekymrer seg for skeiv kjønnsfordeling i bransjen.